מה זה KPI? ולמה צריך את זה לקידום אפליקציות !

לאחר שהעלית את האפליקציה שלך לחנות האפליקציות התהליך של קידום האפליקציה רק מתחיל, לאחר ביצוע אופטימיזציה (ASO), ישנם אסטרטגיות שיווק נוספות שעוזרות בקידום, אך לפני שנדבר על אסטרטגיות שיווק, עלינו ללמוד איך לבצע מעקב אחרי מדדי הKPIS.

וחשוב להבין אילו מדדים אנחנו רוצים למדוד ומה חשוב לנו לבדוק! המדדים הללו בשפה המקצועית נקראים KPI’S.

אז מה זה בעצם KPI ?

KPI זה key performance indicators, המדדים שאותם אנחנו צריכים לנתח כדי ללמוד איך לשפר את הביצועים והיעילות של חלק מתהליכי השיווק שבצענו ובכך נוכל לקדם את האפליקציה שלנו בחנות האפליקציות ה-Ios או בgoogle play.

במאמר הזה נדבר על הKPIS הקימיים, כדי שתוכלו לשפר את האפליקציה שלכם ולהתקדם בחנות האפליקציות!

נושא זה קשור לתהליך הASO (אופטימיזציה בחנות האפליקציות) עליו דברתי במאמר הקודם, תוכלו לקורא: מה זה ASO – כאן.

אז בואו נתחיל:

הדבר הראשון : יש לנו את הנראות בחנות האפליקציות:

דירוג מילות המפתח (Keywords rankings) – המיקום של מילות המפתח אותם בחרנו. (תוכלו לקרוא את המאמר שלי בנושא איך בוחרים מילות מפתח בעולם ה-ASO).

המיקום של האפליקציה בטבלאות המובילים (Top Charts rankings).

המיקום של האפליקציה בתוך הקטגוריה (Category rankings).

והמקום אליו כל אפליקציה רוצה להגיע – המועדפים (Featured), ניתן לעקוב למשל דרך APP ANNIE.

 

המדדים הללו חשובים בכדי שנוכל ללמוד ולהבין את מצבנו מבחינת הנראות של האפליקציה שלנו בחנות האפליקציות.

חשוב לעקוב ולמדוד את הנתונים היומיים והחודשיים בכדי ללמוד על האבולוציה של האפליקציה בכל הארצות ולהשוות את הנתונים מול המתחרים שלנו. אלו הדברים הבסיסיים בASO (קידום אפליקציות).

הדבר שני: יחס ההמרה (Conversion Rate):

בכדי שנוכל להשיג יותר הורדות והתקנות אנחנו צריכים לשפר את יחס ההמרה ולכן חשוב ליצור חוות דעת ראשונית מעולה כאשר המשתמש פוגש לראשונה את האפליקציה שלנו.

ולכן חשוב לנו שם האפליקציה, התיאור, אייקון, תמונות, ווידיאו. (על כל אלו דברנו במאמר הקודם).

ובנוסף נרצה למדוד את ההורדות, דירוג האפליקציה על ידי הלקוחות, וחוות הדעת.

הדבר השלישי: גדילה (Mobile Growth):


ישנם דרכים רבים למדוד גדילה והמדד הראשון שבדרך כלל בודקים הוא התקנות (INSTALLS), אבל מעבר להתקנות ישנם מדדים רבים אחרים אותם נרצה לבחון. ובכדי לבצע זאת אנחנו צריכים כלי שיוכל למדוד תנועה אורגנית או לא אורגנית. למשל AppsFlyer.

המדדים שניתן למדוד – הKPIS :

באופן מתמיד תבדקו ותחקרו את הKPI וזה יעזור לכם לקבל יותר תובנות ורעיונות איך לשפר את הביצועים של האפליקציה שלכם.

אילו KPIS את שואלים? תמשיכו לקרוא!

הורדות (Downloads) – הבסיסי ולכן חשוב לבדוק, מהי כמות ההורדות וככל שישנם יותר הורדות זה מעיד על הפופולריות של האפליקציה.

 Install / uninstall – לאחר ההורדה של האפליקציה האם המשתמש התקין אותה, ולכן חשבו למדוד לנו למדוד ולבדוק נתון זה, וגם אם המשתמש אכן התקין אותה זה לא מחייב שישמור אותה לנצח על המכשיר ולכן חשוב לנו לדעת גם כמה משתמשים הסירו את האפליקציה שלנו.

 Sessions – נתון בסיסי שעוזר לנו למדוד את ה- engagement (מעורבות) עם האפליקציה, כלומר כמה השתמשו באפליקציה שלנו בתקופת זמן מסוימת, ככל שיש יותר Sessions ממשתמשים, ככה הם יותר משתמשים ומעורבים באפליקציה.

כאן אנו מודדים כמה זמן נערכה כל מעורבות (Session length) וככל שהמשתמשים מבלים יותר זמן באפליקציה שלנו זה יותר טוב. ומדד זה עוזר לנו גם לנתח אם האפליקציה שלנו קרסה.

חשוב לנו להבין גם כל כמה זמן המשתמשים פותחים את האפליקציה שלנו ומשתמשים באמצעות זה נקרא Session Interval, מה התדירות שהמשתמשים פותחים ומשתמשים באפליקציה שלנו? ולכן ככל שהתדירות גבוה יותר בין שימוש לשימוש והמרחק זמנים קצר יותר, זה יותר טוב.

האם המשתמשים חוזרים להשתמש באפליקציה? האם יש לנו משתמשים “נאמנים” , מדד זה נקרא Retention Rate, (ויש מספר דרכים להשפיע על מדד זה), ולכן חשוב מאוד למדוד ולהבין מה כמות המשתמשים שאכן חוזרים להשתמש באפליקציה לאחר מספר ימים, לאחר ההתקנה שלה.מחקרם מראים שהממוצע של הRetention rate לאחר 90 ימי שימוש הוא כ-20 אחוז, זאת מאחר שהמשתמשים הורידו אפליקציות חדשות ואימצו אותן.

ככל שהRetention rate של האפליקציה שלכם גבוה זה יותר טוב כי המשתמשים חוזרים ומשתמשים באפליקציה שלכם.

Churn Rate מראה את מספר המשתמשים אשר הפסיקו להשתמש באפליקציה שלנו בתקופת זמן נתונה. וככל שנתון זה נמוך יותר, זה יותר טוב לנו.

משתמשים פעילים באופן יומי (Daily Active Users) – כמו שמשתמע מהשם עצמו, מעיד על המשתמשים על בסיס יומי. וכך תוכלו ללמוד על הדפוסים של המשתמשים שלכם.

כמו כן ישנם מדדים שקשורים לרווח מפרסומים (Average Revenue Per User),
כמו Customer Acquisition Cost ועל כל אלו נדבר במאמר נפרד.

המדד האחרון שלנו הוא ה- Conversion Rate– נתייחס בכללי למושג זה כפעולה הרצויה. למעשה זה מספר הפעולות הרצויות לחלק למספר הביקורים.

הדבר הרביעי: נרצה למדוד את הפידבקים מהמשתמשים

הפידבקים שהם למעשה הדירוגים וחוות הדעת מאוד חשובים, ומעידים על “בריאות” האפליקציה.
בעולם הASO הם מדדים חשובים כי לiOS ול-GOOLGE PLAY יש אלגוריתמים שנותנים חשיבות לדירוגים ולפידבקים וזה יכול לעזור או לפגוע בדירוג האפליקציות.

חוות הדעת והדירוגים יכולים גם להשפיע על במשתמשים האחרים ולהשפיע עליהם בבחירה אם להוריד או לא את האפליקציה שלנו.

בנוסף הנתונים הללו הם מדד טוב בשבילנו, בכדי להבין איך אפשר ללמוד ולשפר את האפליקציה למען המשתמשים.
לכן חשוב לקבל את חוות הדעת ולא להיפגע ממנה.

כיום ניתן להגיב לכל חוות דעת שמשאירים לנו ומאוד כדי להגיב לפידבקים שליליים. (אדבר על הנושא בהרחבה במאמר נפרד כי הוא מאוד חשוב).

הדבר החמישי והאחרון הוא Monetization

כרגע לא נרחיב עליו, הוא קשור ברווחים ולכן חשובה כאן איכות המשתמשים יותר מההתקנות (INSTALLS).

לסיכום:

כמו שאבחנתם יש המון מדדים שאותם ניתן למדוד (ולא מנתי את כולם) וזאת בכדי ללמוד איך לשפר את הביצועים והדרוגים של האפליקציה שלנו.

אין מדד אחד שיש לו חשיבות יותר מהשני, אלא מדובר על מכלול של מדדים שמשפיעים על ההצלחה וכל אחד לפי האסטרטגיות שלו בוחר במה להתמקד ומה יותר חשוב לו.

כמו כן, רק על-ידי מדידה ובחינה של כל המדדים השונים נוכל לקבל תמונת מצב רחבה על הביצועים של האפליקציה שלנו ובכך נוכל ללמוד איך להשתפר.

האם אתם מבצעים מדידה של הKPIS  ? יודעים על מדדים נוספים חשובים? אשמח שתשתפו אותנו בתגובות למטה .

Tags:, ,

הוסף תגובה

האימייל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גודל הפונט
ניגודיות