אם שאלתם את עצמכם מה זה ASO ? אז הגעתם למקום הנכון . (קידום אפליקציות)

קידום אפלקציות

ASO בתרגום חופשי הינו APP STORE OPTIMIZATION, שזה למעשה האח התאום של SEO, רק שכאן מדובר בקידום אפליקציות.

ASO המשמעות קידום באופן אורגני (טבעי), ככל שאתם מדורגים במקום גבוה בחנות האפליקציות תזכו ליותר הורדות טבעיות.

כמו בעולם קידום האתרים גם כאן יש כל מיני דגשים שיש לשים אליהם לב וכמובן אחשוף גם טיפים שיעזרו לכם לקדם גבוה את האפליקציה שלכם בחנות של אפל.

תמשיכו לקרוא ותגלו.

לפני שמתחילים, חשוב לי להסביר שבקידום אפליקציות, שלב קידום האפליקציה ה -ASO הוא השלב ההתחלתי הבסיסי וחשוב מאוד, לאחר מכן נשקיע בPR , apple featured , influencer marketing ועוד אסטרטגיות שיווק.

ניתן לראות מספר אסטרטגיות שיווק באינפוגרפיק (Infograohic) של APPMASTER שכתב סטיב פי יאנג אחד מגודל המומחים לקידום אפליקציות בעולם.

app masters infographic - קידום אפליקציות - אופטימיזציה לחנות האפליקציות
App Masters

ניתן לראות כי יש חלוקה בין האסטרטגיות לפי: שליטה , מחיר , ופוטנציאל ההורדות כתוצאה מאותה בחירת אסטרטגיה.

ניתן להבין שהשכבה הראשונה והשכבה השנייה הם ביחס לעלויות דיי מועילות. אנסה להסביר קצת יותר מה אנחנו רואים.

APPLE FEATURE – כל אפליקציה שואפת להגיע לנקודה זאת, זה אומר שהאפליקציה ב”מועדפים” של אפל, והמשמעות היא שאם נתרגם שזאת להורדות, אז כמות ההורדות כאן יכולה להגיע למאות , אלפים, ומאות אלפי הורדות, מבינים את המשמעות, במיוחד אם מדובר במשחק, קיימים אסטרטגיות כיצד לתקשר עם אפל כדי שתגיעו ל”מעודפים”, המשמעות היא שאין שליטה מוחלטת, אך עדיין יש סוג של שליטה על התהליך ולכן כאן הם קיבלו בשליטה 3 כוכבים, וזה לא עולה כסף, וההשפעה על ההורדה היא עצומה.

אחת האסטרטגיות של סטיב נקראת PAID TO FREE על נקודה זאת אסביר בפוסט ניפרד.

הנקודה האחרונה בשכבה זאת זה ה ASO, כאן יש לנו שליטה יחסית, אך לא שליטה מלאה כי גם לגוגל וגם לאפל יש את האלגוריתמים שלהם.
העלויות קיבלו כאן 2 כוכבים כי העלויות דיי זולות אם תלמדו לעשות זאת בעצמכם.
ההורדות קיבלו כאן 3 כוכבים מאחר שיש תיקרה בכמות ההורדות שניתן לשלוט באמצעות הASO כלומר לא נגיע למיליוני הורדות רק אם נבצע אופטימיזציה ללא אסטרטגית שיווק נוספת , אך בהכרח הASO עוזר.

לדעתי המקצועית הוא השלב הראשוני בקידום האפליקציה שלכם. לכן אין לדלג על שלב זה, והוא שלב חשוב מאוד.

אני ארחיב כאן בהמשך אילו דברים יש לבצע כדי לקדם את האפליקציה שלכם – היום.

כמו כן בשאר האינפוגראפיק של סטיב יש אסטרטגיות שיווק נוספות עליהם נדבר בפוסט אסטרטגיות שיווק של האפליקציות מאחר ובמאמר זה נתמקד ב-ASO אך רציתי לתת לכם טעימה כדי שתבינו שקידום אפליקציה דורש גם אסטרטגיות שיווק נוספת כלומר ASO בשילוב אותם האסטרטגיות יכולות להגדיל דרמטית את ההורדות של האפליקציה שלכם.

נקודה שחשוב להבין היא שכדאי מאוד שהאפליקציה שלכם תהיה איכותית , הרי למי יש מקום פנוי ומיותר בנייד לאפליקציות לא מועילות?

אז לפני שאתם הולכים להשקיע כסף תעשו סקר שוק, תראו שהאפליקציה שלכם מועילה, ידידותית ואיכותית.

איזה כיף יש לכם כבר אפליקציה, נהדר מה עכשיו ואיך נבצע אופטימיזציה (ASO) לאפליקציה?

1. שם האפליקציה (APP NAME) – אורכה כ-30 תווים באפל ובגוגל כ-50 תווים, ונקודה זאת סופר חשובה ומקבלת נקודות רבות בדרך לדירוג האפליקציה וגם כאן יש לבצע מחקר לבחירת מילות המפתח לשם האפליקציה (אם אתם שואלים איך בוחרים מילות מפתח, אסביר על כך במאמר בחירת מילות מפתח לאפליקציות בצורה רחבה).

מה שבטוח שאתם זקוקים לכלי ייעודי שיעזור לכם בבחירת מילות מפתח. וכן זה הכרחי.

אם אתם שואלים את עצמכם אילו כלים קיימים, אתן כאן מספר דוגמאות: MOBILE ACTION , APP ANNIE , SENSOR TOWER ועוד.

APP NAME
Image Source: Apple

2. אייקון (ICON) – האייקון הוא בין הדברים הראשונים שמשתמש רואה ולכן הוא חייב להיות בולט!
יש מיליוני אפליקציות, כדי להבין את החשיבות אני יגיד זאת כך, לאייקון שלכם יש הרבה מאוד חשיבות בדרך לפסגה.
תעשו ניסוי A/B TESTING שנוח לבצע אותו דווקא בחנות של גוגל פליי, כי יש להם בחנות אפשרות ייעודית לניסוי האייקון, ותוכלו להשוות בין שני וורסיות של האייקון שלכם ולראות מה מביא לכם יותר הורדות ובכך לבחור את האייקון הנכון והמתאים ביותר.

App Icon
Image Source: Apple

יש מקרים ששינוי אייקון הגדילה את ההורדות בין 20 אחוזים ועד 100 אחוזים , ולכן תבצעו בדיקות ותשקיעו זמן בבחירת האייקון הנכון.

3. מילות מפתח (KEYWORDS) – נכון להיום אפריל 2018 , יש מקום ל-100 תווים בAPPLE, לא מילים, אלא תווים ואני בכוונה מדגיש זאת, המשמעות היא כזאת ואסביר זאת באמצעות דוגמא:
נניח שיש לנו אפליקציה בנשוא מוזיקה רגוע לשינה, בשדה מילות המפתח נרשום לדוגמא:
sleep,help,relax,sound,music שימו לב אני משתמש בפסיקים ולא עושה שימוש ברווח, מאחר שרווח נחשב גם לתו, וכך אנחנו נפספס מקום יקר למילים שיכולות לעזור בדירוג.

* לא נשתמש במילה שמורה כמו “APP” , כי אפל כבר מוסיפה לנו את המילה במתנה, אז חבל לפספס מקום יקר.

* למעשה בעזרת מילות מפתח אלו אפל עושה שילובים של מילים אוטומטית ולכן לא נרשום SLEEP MUSIC בשדה מילות המפתח אפל תיקח את המלים ותעשה שילובים בצורה אוטומטית ובכך אתם מרוויחים גם ביטויים נוספים שלא בהכרח התכוונתם אליהם.

* בחנות ארה”ב לא נשתמש ביחיד/רבים כלומר נשתמש במילים רק ביחיד או ברבים לא גם וגם, חבל על מילים אפל יודעת לזהות.

* אם האפליקציה משווקת לארה”ב כדי מאוד להשתמש גם בשפה הספרדית בדבר שנקרא LOCALIZTION ובכך להרוויח מילות מפתח נוספות. וכן זה עוזר המון.

* אם האפליקציה מקודמת לא בחנות בארה”ב או משווקת גם בארה”ב וגם במדינות נוספות לכל מדינה נשתמש בLOCALIZTION ונשתמש במילים לפי השפה, כלומר אם למשל האפליקציה שלנו תהיה משווקת בגרמניה נשתמש בשטח מילות המפתח במילים בגרמנית, בהבדל מארה”ב שבוא אפל יודעת לזהות יחיד / רבים כאן כדי להשתמש ביחיד וברבים במילים חשובות, לא בכל המילים!

4. כותרת משנה (subtitle) – אורכה כ 30 תווים באפל, וגם בשדה זה חשוב השימוש במילות מפתח, מאחר ושדה זה משפיע על הדירוגים והוא השני בחשיבותו לאחר שם האפליקציה מבחינת ASO. (באפל סטור).

subtitle
Image Source: Apple

5. תיאור  (Description) – נכון להיום אורכה כ-4000 תווים גם בגוגל וגם באפל, וכן מומלץ להשתמש בכולם , אבל מה שאפל חושף בחנות ומה שמרבית האנשים קוראים הם 3 השורות הראשונות אז מלבד שימוש במילות מפתח (למרות שאין הוכחה שאכן הן משפיעות באופן ישיר על הדירוג) נשתמש במיליות הנעה לפעולה , CALL-TO-ACTION ולכן כדי לחשוב טוב מה לרשום בשורות הללו כדי למשוך את המשתמשים ולהניע אותם ולשכנע אותם להוריד את האפליקציה שלך.

* טקסט פרסומי (Promotional textׂׂ) -קטע זה של טקסט נמצא בחלק העליון מעל התיאור , טקסט זה אורכו כ-170 תווים, השוני הוא בכך שבכל זמן נתון ניתן לבצע עידכון ועריכה של הטקסט מבלי הצורך להעלות גרסה חדשה לעומת שאר הפרמטרים (הטקטסט הפרסומי הוא בחנות של אפל). בקטע זה של טקטס מומלץ לשכנע את המשתמשים להוריד את האפליקציה, מבצעים לזמן מוגבל, פיצ’רים חדשים ועוד.

 

apple descriptions
Image Source: Apple

6. סרטון  (Preview ) – מרבית האנשים יותר מלקרוא אוהבים לראות, ולכן סרטון מושקע ומושך בהחלט מגדיל את הסיכוי שיורידו את האפליקציה שלך , אורכו של הסרטון צריך להיות כ-12 שניות. בגוגל מאפשרים סרטון יוטיוב אחד.

apple previews
Image Source: Apple

7. תמונות (Screenshots) – הם שלב נוסף חשוב , התמונות לא משפיעות באופן ישיר על ה ASO אך יש להם השפע חזקה על ה CTR ו- יחס המרה גבוה ולכן חשוב מאוד להשקיע בתמונות איכותיות שימשכו את המשתמש ויספקו אינפורמציה על האפליקציה.
אפל מאפשרת שימוש שכ-5 תמונות, ובכל LOCALIZTION ניתן להשתמש בתמונות נוספות בהתאם לשפה, כלומר בכל שפה נקבל 5 תמונות. (במידה ואכן יש לנו שפות נוספות נתמכות). וחשוב מאוד שאם יש לכם אפליקציה שתומכת במספר שפות שתיצרו בהתאם תמונות מותאמות לשפה.

אני רוצה להבעיר שהתמונות הן למעשה הדבר השני שהמשתמש נתקל בו לאחר האייקון.

באיכות של התמונות צריכה להיות גבוה 72DPI ויש להיכנס לאתר של אפל ולהתעדכן שם בכדי להיות מעודכנים לפני שמכינים תמונות.
* חשוב שבשני התמונות הראשונות נציג את התכונות הכי טובות של האפליקציה.

* יש להשתמש בכל 5 התמונות וליצור קשר הגיוני בין אחת לשנייה.

* תשמרו על עיצוב אחיד בין האפליקציה לבין התמונות, ובך ניצור תחושת עקביות.

* תספקו כיתוב על התמונות.

* תעודדו את המשתמשים להוריד את האפליקציה שלכם.

* אם אפשרי תפיצו תוכן שיווקי כמו הצעות מיוחדות כדי לקדם את האפליקציה.

* אם יש פרסים, תשוויצו בהם.

* והכי חשוב לא לשכוח לנסות A/B TESTING כדי למצוא את התמונות הכי מתאימות שמגדילות את ההורדות.

apple screenshots
Image Source: Apple

8. מה חדש (What’s New) – באפל יש מקום להכניס מידע על מה חדש באפליקציה שלכם, מעבר לכיתוב יבש על מה שסדרתם ותיקנתם תכניסו קצת פלפל ותעודדו את המשתמשים להוריד את האפליקציה בעזרת שימוש ב CALL-TO-ACTION זה בהחלט יכול להשפיע על הורדות נוספות.

App whats new
Image Source: Apple

9. – Publisher Name – שם החברה שכתבה את האפליקציה , אל תוסיפו כאן מילות מפתח.

10. בחירת קטגוריה (Category) – יש לשים לב שבחרת את הקטגוריה המתאימה ביותר והנכונה לאפליקציה שלכם.

category
Image Source: Apple

11. גודל האפליקציה – תנסו כמה שיותר לספק אפליקציות שלא תוספות נפח גדול , הרי ברגע שנגמר המקום בנייד המשתמשים מתחילים לחפש איזה אפליקציות למחוק.

12. נושא לא פחות חשוב הוא Ratings & Reviews – מעבר לכך שמשתמשים קוראים ביקרות על האפליקציה שלכם, גם אפל נותנות נקודות ולכן חשוב להגיב לכל פידבק שלילי. נדבר על נקודה זאת בהרחבה במאמר נפרד אך רציתי שתדעו שהיא קיימת והיא חשובה.

ratings and reviews apple

 

אשמח לשמוע במה אתם הולכים להשתמש מכל הדברים שדברנו עליהם וכמובן אשמח לשמוע תגובות והערות כדי שאדע שאכפת לכם 🙂 ותרגישו חופשי להפיץ את המאמר בכדי לעזור לאחרים. תודה.

Tags:

הוסף תגובה

האימייל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב*