איך מבצעים מחקר מילות מפתח אמיתי לקידום האתר שלך?

מחקר מילות מפתח הוא צעד מאוד חשוב והכרחי בקידום אתר וללא מחקר יהיה קשה יותר לקדם את האתר שלך.
שימוש במילות מפתח הן לא בהכרח על מנת להזרים תנועה כללית לאתר, אלא להגיע לקהל היעד הנכון ולהביא את התנועה הרלוונטית לאתר שלכם.

במאמר הזה אני אסביר לך איך יש לבצע מחר מילות מפתח לקידום האתר שלכם צעד אחר צעד.

 

אז קדימה בואו נתחיל!

 

איך מכינים קובץ אקסל עם מילים וביטויים לקידום אתרים בגוגל

נשמע פשוט למדי אך יש מספר שאלות שכדאי שנשאל את עצמנו, למשל:

אילו מלים מתאימות לאתר ולתוכן?
מהיכן אני יכול לקבל רעיונות למילים?
איך אני יודע האם המילים שבחרתי נכונות? ועוד…


בחירה נבונה ונכונה של מילות מפתח נעשות כך:

 

  קודם כל תשאלו את עצמכם:

האם המילה / הביטוי אכן מתאימות לתוכן האתר?
האם הגולשים שיחפשו את המילה / ביטוי כזה בגוגל ויגיעו לאתר שלך ימצאו מענה למה שחיפשו?
האם הגולשים יהיו מרוצים מהתשובה שמצאו אצלי באתר?
האם ההגעה של הגולש לדף באתר יתרמו לעסק שלי?

אם עניתם “כן” אז בהחלט זוהי מילת מפתח ששווה להכניס אותה לטבלה שהכנתם.

נמשיך,

 

בואו נבחן את הדוגמא הבאה ונבין מה עלינו לבחון:

מחקר מילות מפתח דוגמא

נשתמש במרכאות ונקליד בחיפוש בגוגל: “טיסה זולה” , ונבדוק בתוצאות שקיבלנו את הדברים הבאים:

האם המילה / ביטוי ממוקדים וגוגל הבין מה חיפשתי?

כלומר נניח וחיפשתי את המילה “פרח”, למה הכוונה? האם התכוונתי לפרח אמיתי או לשם פרח או בכלל רציתי לקבל תוצאה אחרת כמו חנות פרחים? או שהתכוונו לתוכנית הלאומית פרח?

הנה מה שגוגל מציג כשמחפשים “פרח”:

מילות מפתח דוגמא 2

 

אוקיי בחזרה למילת החיפוש שלנו “טיסה זולה” :

כמה דפים כאלו יש, כלומר מהי כמות המתחרים (רמת התחרותיות)?
מדריך לקידום אתרים-מחקר מילות מפתח דוגמא

בדוגמא ניתן לראות שגוגל מציג שיש כ-58,700 תוצאות חיפוש (נתון זה יכול להראות נתונים מעט שונים לעיתים בגלל שגוגל מציג את התוצאות מבסיסי נתונים שונים כל פעם).
חפשו את המילה / ביטוי בגוגל ותראה מי המתחרים שלכם ותקבלו הערכה כמה קשה התחרות.
דבר נוסף שיש לשים לב אליו הוא האם יש פרסומים ממומנים? (מודעות ממומנות מעידות על תחרות גבוה יותר).

מהו הKEI? (יחס שבין מספר החיפושים למספר המתחרים, את מספר החיפושים מוצאים בדרך כלל מכלי ייעודי כמו AHREFS,Webceo ועוד).

זה אומר שהKEI שלנו הינו: כמות מתחרים (אל תשכחו שהשתמשנו במרכות כדי לקבל תוצאה זו) : 58700, ונפח החיפושים (שקבלנו מהכלי שלנו): 590. לכן הKEI שקבלנו הינו: 590/58700 שזה יוצא:  0.010.

מה הנתון הזה אומר לנו:
זה נותן לנו אינדיקציה נוספת ואין לתת חשיבות רבה לנתון זה, ככל שנקבל תוצאה גדולה יותר כך זה מעיד על כדאיות גדולה יותר.

מה המגמה של המילה / ביטוי – זאת נבדוק בגוגל טרנד. (Google trends).

כלי נהדר של גוגל שנותן לנו אינדיקציה נוספת האם המילת מפתח שלנו היא מילה שכדאי להשקיע בה כלומר האם ישנה מגמה יציבה או המילה שלנו במגמת ירידה או אפילו במגמת עליה.

אני הכי אוהב להראות את ההשוואה הזו לבאז שהיה סביב הספינר. אז אם נשווה את הספינר:
מחקר מילות מפתח דוגמא ספינר גוגל טרנדס

 

אנו רואים שהיה באז וחיפוש מאוד גדול לתקופה מאוד קצרה ולאחר מכן יש ירידה חדה ואין כבר חיפושים בצורה ששווה להשקיע על ביטוי זה לעומת הביטוי טיסה זולה:
keyword research sample for google trands

כאן ניתן לראות שב-5 שנים האחרונות המגמה היא מאוד יציבה, וכמובן שיש תקופות שיש ביקוש גדול יותר ויש תקופות שפחות, אך המגמה דיי יציבה ולכן כדאי לשקול להשתמש במילת המפתח הזאת.

כדאי לבדוק ולבחון שימוש במילים עם שגיאות כתיב.

לעיתים כדאי לשקול שימוש במילים עם שגיאות כתיב מאחר והן יכולות להזרים לנו תנועת גולשים אך יש לדעת להשתמש בהן בחוכמה כלומר לא נשתמש בשגיאת כתיב באופן בולט בטקסט מאחר וזה יכול להעיד על חוסר מקצועיות אלא נשתמש בשגיות למשל בתגית הALT בתמונה או בתגובות.

האם הביטוי כללי מדי?
לעיתים יש ביטויים שהם כללים מדי ולא כדאי להשתמש בהן כמו למשל: “פרח” למה הכוונה? אני רוצה חנות פרחים? מחפש זן של פרח? מתכוון לשם פרח? מה הכוונה הביטוי כללי מדי.

האם האתר כבר מדורג בביטוי?
לבדוק האם האתר שלנו כבר מופיע בגוגל ומדורג במקום כלשהו בביטוי המחופש.

למחקר מילות מפתח לחברה גדולה מומלץ לבדוק גם דבר הנקרא “מדרג SEO” שבו בוחנים נקודות נוספות.
משווים אותן, נותנים להם ציון ומקבלים הערכה עד כמה המילת מפתח או הביטוי קשים או קלים לקידום.

מאחר ו-99 אחוז מהחברות לקידום אתרים בארץ לא מבצעות זאת, ומאחר וזה נושא גדול בפני עצמו אני לא הסביר כיצד לעשות זאת במדריך זה. אם נושא זה מעניין אתכם תשאירו תגובה ואני אכתוב מדריך בנושא בהמשך.

חשוב להבין שגם ללא צעד זה יש לנו מספיק נתונים בכדי לבצע את המחקר שלנו. וזהו מדד חשוב נוסף בדרך להחלטה. אך אפשר לחיות בלעדיו.

לאחר שאספנו את כל הנתונים נתחיל למקם ולסדר אותם בטבלת אקסל על מנת שנוכל להתחיל לבחון את מילות המפתח שלנו:

מאחר ואני בחנתי בדוגמא שלנו רק מילה אחת, את שאר הנתונים בטבלה אני אמציא בכדי שתבינו כיצד יש לבנות אותה.
טבלת אקסל למחקר מילות מפתח

מה אנחנו רואים בטבלה:

1.מקור: ממנו הגענו למילת המפתח או לביטוי. האם מאתר הלקוח, האם הלקוח אמר לנו עליה, האם מאתר מתחרה, או מחיפוש בגוגל וכו’.

2. מילות המפתח.

3. נפח החיפושים (את התוצאה הזו קיבלנו מהכלי).

4. קטגוריה: לאיזו קטגוריה באתר מילת המפתח שייכת. (אם אין באתר קטגוריה כזו אנו נכתוב את הרעיון שלנו ונציע ללקוח לשקול להקים קטגוריה כזו באתר שלו).

5. דירוג האתר של הלקוח: האם האתר של הלקוח מופיע בדפי החיפוש ב-2 הדפים הראשונים? אם כן מהו המיקום.

6. אם הלקוח שלנו מופיע בתוצאת החיפוש בגוגל, מה הכתובות של URL המדורגת.

7. מהו הKEI שקבלנו.

8. כמות המתחרים (כאשר השתמשנו בגרשיים).

9. מגמות (GOOGLE TRANDS) נגדיר מה המגמה של המילה.

10. רמת תחרותיות (כאשר השתמשנו בגרשיים).

11. מדרג מיקוד – עד כמה האתרים שקבלנו בתוצאת החיפוש ממוקדים במילה שחיפשנו?  כלומר ככל שהאתרים שמופיעים הם ממוקדים כך זה מעיד על תחרות גודלה יותר, נניח שהיינו מקבלים אתר להשוואת מחירים בתוצאת החיפוש, או פורום כללי שמדבר על נושאים נוספים,
מכאן ניתן להסיק כי הם לא ממוקדים לטיסות ולכם לא היינו סופרים אותם.

12. מדרג הרלוונטיות- עד כמה גוגל הבין למה התכוונו? נקודה חשובה להבין שבנשואים תחרותיים מאוד אין חשיבות רבה למדד זה.

13. המלצה – מה ההמלצה שקבלנו לאור כל הנתונים שאספנו. (אין שחור או לבן) לכל אחד יכולה להתקבל החלטה שונה אך כמובן לא בצורה דרמטית.

לסיכום:
1. מחקר מילות מפתח לא מסתכם רק במילים בודדים אלא מתייחס גם לביטויים ארוכים יותר המוגדרים בשפה המקצועית LONG TAIL KEYWORDS .

2. נושא זה מאוד חשוב ועוזר לנו לקבל החלטה על מילים שכדאי לנו להשתמש בדף הייעודי באתר שלנו.

3. חשוב להבין שכ- 80 אחוז מהעבודה אתם מבצעים כאשר אתם רושמים תוכן איכותי שנותן מענה לשאלה של גולש והמחקר נותן לנו 20 אחוז נוספים של מילים שכדאי לנו להוסיף למה שכבר כתבנו או שנכתוב.

הרי ברגע שיכנסו לדף שלנו ויקליקו כמות גדולה של גולשים על האתר שלנו בתוצאת החיפוש, גוגל יבין שהנושא עונה לשאלת הגולשים והוא רלוונטי עבורם, ובכך ידרג את האתר שלנו גבוה יותר.  נושא זה מתקשר לClick Through Rate – CTR . עליו אכתוב במאמר נפרד.

אשמח לשמוע מה דעתכם על המדריך שלי למחקר מילות מפתח והאם השתמשתם במה שכתבתי.

אז תשאירו תגובה ונתראה במאמר הבא!

הוסף תגובה

האימייל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גודל הפונט
ניגודיות