איך בוחרים מילות מפתח בעולם קידום האפליקציות ?

מילות מפתח הן נושא חשוב בקידום בכלל ולכן חשוב לבחור מילות מפתח בצורה נבונה.

 בואו נתקדם,

על מנת שנוכל לבחור את מילות המפתח שיביאו לנו את מרבית התנועה אנו צריכים להשתמש בכלים שיעזרו לנו בכך, למה אתם שואלים?

בגלל שיש הגבלה בחנות של אפל במילות המפתח שניתן להשתמש (בשונה מגוגל) אנו צריכים לבחור את מילת המפתח בעלת התחרות הנמוכה ביותר אך כזו שתביא לנו את מרבית התנועה ותגרום לנו להעלות בדירוגים.

באיזה כלי כדי לנו להשתמש אתם שואלים?

אובחן גם בעולם קידום האפליקציות יש הרבה מאוד ספקים של כלים, אני לא אציין כאן את כולם כי גם אני לא מכיר את כולן אך להלן מספר דוגמאות לכלים מצויינים:

*APP ANNIE  – כלי שחלק ממנו בחינם וחלק ממנו בתשלום. לכן מאחר וכלי זה הוא כלי מעולה אך מאוד יקר אנו נשתמש בו בחלק החינמי.

* MOBILE ACTION – כלי מעולה אך הוא בתשלום, יש בו מספר תכוניות תשלם והמחיר מאוד סביר למי שיש אפליקציה אחת תספיק לו התוכנית הזולה יותר עד 99 מילות מפתח לבדיקה.

* SENSOR TOWER  – כלי טוב אך לעיתים פחות מדוייק, כדאי להשתמש גם בוא במידה ויש לנו אפשרות ותקציב להשתמש בשני כלים.
כלומר להשתמש גם ב MOBILE ACTION וגם בכלי הזה.אם אין לנו את התקציב MOBILE ACTION בהחלט מספיק.

מאחר ואני לא רוצה להעמיס עליכם רשימה ענקית של שמות של מערכות, אני ציינתי בפניכם את שלושת המועדפים שלי (למעלה) אך במידה ואתם מעוניינים לבחון כלים נוספים, מצאתי מאמר נפלא (באנגלית) שנותן לכם רשימה ענקית של כלים שיש כיום בתחום קידום האפליקציות ה- ASO, אתם מוזמנים לבדוק בעצמכם בכתובת הבאה: businessofapps.com .

יופי יש לנו כלי, איך מתבצעת הבדיקה?

בדוגמא שאני אציג בפניכם אני השתמשתי בMobile Action, אחת הסיבות שבחרתי לעבוד עם כלי זה הוא בגלל שכלי זה ברמת דיוק גבוהה ובמחיר סביר, ועושה את העבודה מצוין.

אז נכין טבלת אקסל עם כל מילות המפתח שלנו, נניח בדוגמא שלנו שהאפליקציה שלנו עוסקת בספורט לחיטוב נשים.

רשימת מילות הפתח שלנו יכולה לכלול את המילים הבאות:

workout for women, women workout, female exercise, Wight loos, female fitness, health and fitness, exercise for women

ואותן נזין בכלי:

בהמשך אני אציג איך אפשר למצוא מילות מפתח מהמתחרים.

בכלי שלנו, במובייל אקשן, כאשר מזינים לתוכו את רשמית מילות המפתח שלנו, הוא מציג לנו את הדבר הבא:

mobile action keyword recarch

(בגרסת הדמו ניתן להשתמש עד 5 מילים, כמו כן בדוגמא בחרתי אפליקציה באופן רנדומלי) .

ניתן לראות כי יש לנו את ה- Search Score,
את ה- Chance  וגם את ה-  Current Rank ת כל אלה נוסיף לטבלת האקסל שלנו.

מה ניתן ללמוד מהמדדים הללו:

Search Score: מדד זה למעשה מראה לנו את רמת החיפוש של ביטוי/מילה בחנות האפלקציה (במקרה שלנו באפל סטור) .

Chance: מה רמת התחרות והסיכוי שלנו להיות מדורגים גבוה ככל שהמספר גבוהה כך יש לנו סיכוי להיות מדורגים גבוה יותר.

Current Rank: היכן האפליקציה ממומקת. (כאן בדוגמא בחרתי אפליקציה באופן אקראי).

למשל בביטוי female exercise רמת התחרות היא נמוכה יחסית ולאפליקציה יש סיכוי של 65 מתוך 100 להיות מדורגת במקום הראשון , ואכן ניתן לראות שהיא אכן ממוקמת במקום הראשון והביטוי מחופש באופן סביר לא גבוה אך לא רע (20 ומעלה זה בסדר) .

הערה שכדי להבין: מלבד המדד של search score שהוא לפי הנתונים שנמשכים מאפל סטור שאר המדדים הם של מוביל אקשן (מאחר ואפל לא חושפת נתונים אלו).

טיפ:
לאלו שיש תקציב, הייתי ממליץ להשתמש בכלי נוסף בכדי לבצע השוואה בין המדדים בצורה מדוייקת יותר (כמו שכבר ציינתי כאן).

למשל ב- Sensor Tower מאחר וגם הוא עובד בשיטה דומה, ומציג לנו רמת תחרותיות וכמות חיפושים בצורה דומה למובייל אקשן אך הנתונים נמשיכים מהמאגר שלהם, הייתי מוסיף לטבלת האקסל שלנו את המדדים מSensor Tower ומשווה ביניהם לבין Mobile Action, ובכך מתקבלת תמונת מצב הרבה יותר מדויקת.

אך אם אין לכם את התקציב לכך, Mobile Action בהחלט עושה את העבודה ומדייקת ברוב המקרים לפחות בכל הנוגע לאפל סטור.

אז נמשיך,

לאחר שיש לכם את רשימת מילות המפתח, אתם יכולים להזין את המילים במקום המיועד לכך באפל סטור כמו שהסברתי במאמר: מה זה ASO.

איך לקבל רעיונות למילות מפתח?

1- אפשר להכין רשימת מילות מפתח מכל כלי שאתם מכירים כמו גוגל,Ubersuggest, גוגל ADWORDS ועוד.

2- מתחרים יכולים להיות מקור נפלא, לשם כך נשתמש ב- APP ANNIE, בחלקו החינמי ניתן להזין את האפליקציה המתחרה ולקבל רשימת מילות מפתח נהדרות.

וכך זה נראה:

 

מתוך הרשימה הזו אתם בוחרים המילים שהכי נראים לכם רלוונטים ומוסיפים לטבלת האקסל, מזינים אותם בכלים שלנו (mobile actionׂׂׂׂ בדוגמא שלי), ואז תוכלו לבחון מהן מילות המפתח שמצד אחד יש להן הרבה חיפושים ומצד שני פחות תחרות.

בכך תדרגו גבוה בחנות האפליקציות ותגדילו את ההורדות של האפליקציה שלכם.

לסיכום:

מחקר מילות מפתח בעולם קידום האפליקציות הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגית השיווק והוא השלב הראשוני ולכן מומלץ להשקיע בכל הנוגע לנושא מילות המפתח.

כמו כן תמיד ניתן לבחון איזו מילת מפתח נותנת לכם יותר הורדות ולשנות בהתאם לצורך.

במאמר נוסף בנושא קידום האפליקציות ואסטרטגיות לקידום, אתן לכם טיפים שימושיים נוספים שיעזרו לכם לקדם את האפליקציה גבוה ובכך להגדיל את כמות ההורדות.

אשמח לשמוע האם ניסתם להשתמש בטכניקה שהצגתי ואיך היא הצליחה לכם, תשאירו כאן תגובה, בדף הפייסבוק ואם בא לכם מוזמנים להירשם לניוזלטר.

הוסף תגובה

האימייל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גודל הפונט
ניגודיות