איך אפשר לדעת כמה גולשים ביקרו באתר שלי ומה הם עשו בו? הכירו את Google Analytics

כאשר אנחנו מנהלים אתר אינטרנט, אנחנו יכולים לשלוט בעריכת התכנים שלו, העיצוב והנראות, להוסיף ולמחוק עמודים ובכלל לנהל סביבת עבודה נוחה. אך עם זאת, הגישה לאזור הניהול לא מאפשרת לנו לקבל אינדיקציה על מספר המבקרים שפוקדים אותו ולדלות מידע אודות חווית הגלישה שלהם באתר. אז איך אפשר לדעת כמה גולשים פוקדים את האתר שלנו?

כדי לקבל מידע שמתייחס לביצועים של האתר מבחינת מספר הכניסות אליו, זמן הגלישה הממוצע של הגולשים ומידע משמעותי נוסף הקשור למעורבות הגולשים באתר, יש צורך לעשות שימוש במערכת חיצונית בשם גוגל אנליטיקס. ניתן לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס בחינם (זמין למשתמשי Gmail) ולחבר אותו באמצעות הטמעת קטע קוד שיוצר חיבור בין האתר לחשבון האנליטיקס.

גוגל אנליטיקס

מה ניתן לעשות באמצעות Google Analytics?

גוגל אנליטיקס מציגה באופן אוטומטי 5 דוחות אשר מאפשרים לך להבין טוב יותר מה קורה בכל רגע נתון באתר:

1. דו"ח זמן אמת: מציג מידע שמתקיים בזה הרגע באתר (ניתוח בשידור חי). תוכלו לראות בדו"ח זמן האתר כמה משתמשים פוקדים עכשיו את האתר, מאיפה (גאוגרפית) הם גולשים, מה מקורות התנועה (למשל, חיפוש אורגני בגוגל, קישורים מרשתות חברתיות או הפניות מאתרים אחרים), באיזה עמודים באתר הם צופים ואילו אירועים מתרחשים כרגע באתר.
2. דו"ח קהלים: מאפשר לכם לגלות מי הקהלים שפקדו את האתר שלכם לפי טווח תאריכים לבחינה (מלבד דו"ח זמן אמת, כל הדוחות בגוגל אנליטיקס מתייחסים לטווח תאריכים שאתם צריכים לציין). הדו"ח יציג לכם חתך גילאים ומגדר, תחומי עניין משותפים, מיקומים פיזים (לפי חלוקה של ארצות וערים) שמהם משתמשים גלשו באתר, תדירות ההגעה לאתר, סוגי מכשירים (טלפון, טאבלט ומחשב נייח) ועוד.
3. דו"ח צירוף משתמשים: דו"ח צירוף המשתמשים יציג לכם את מקורות התנועה לאתר שלכם. שם תוכלו לבחון כמה משתמשים מגיעים למשל מפייסבוק וכמה מחיפושים בגוגל. זה הדו"ח שביום-יום צריך לעניין אתכם מכיוון שהוא הכי פרקטי. אני ממליץ לבקר בדו"ח צירוף המשתמשים בטבלה המרכזים שנמצאת תחת צירוף משתמשים >> כל התנועה >> מקור/אמצעי הגעה לאתר.
4. דו"ח התנהגות: דו"ח ההתנהגות מציג את אופן האינטרקציה של הגולשים עם האתר והוא כולל מידע יעיל כמו אופן הזרימה שלהם באתר (גלשו בעמוד X ואז עברו לעמוד Y ומשך המשיכו לעמוד Z וכו'), מה התוכן המוביל באתר, מידע אודות מהירות הטעינה של העמודים באתר ואילו אירועים מתקיימים בו (אירועים שיש להגדיר מראש כמו שליחת טופס יצירת קשר, הקלקה על שיחת וואטסאפ ועוד).
5. דו"ח המרות: דו"ח פרקטי מאוד אבל הוא יציג לכם מידע רק במידה ותגדירו מראש אחרי איזה המרות תרצו לעקב באתר (שכן כל אתר הוא שונה). המרה היא הפיכת משתמש שסתם גולש באתר לכזה שביצע פעולה משמעותית. בעל החשבון הוא זה שמגדיר איזו פעולה נחשבת לפעולה המרה ואיזה לא. ניתן לבצע מעקב אחרי כל אירוע באתר, החל מהצטרפות לרשימת דיוור ועד לרכישת מוצר בחנות דיגיטלית.

מה היתרונות והחסרונות של גוגל אנליטיקס?

צריך לקחת בחשבון שללא גוגל אנליטיקס – לא תוכלו לדעת אם האתר שלכם ממש את הפוטנציאל שלו. הרי אנחנו בונים ומנהלים אתרים כדי שלקוחות פוטנציאלים יבקרו בו ויצרו איתנו קשר / ירכשו את המוצרים שלנו. על כן, היתרנות המובהק של גוגל אנליטיקס הוא קבל אינפורמציה אודות ביצועי התנועה והגלישה באתר. אך עם זאת – צריך לקחת בחשבון שגוגל אנליטיקס היא מערכת טובה מאוד – אבל לא מושלמת. היא עלולה להציג מידע שגוי כמו מספר לא נכון של מבקרים שפקדו את האתר. סטייה כזו עומדת בדרך כלל על 10%. לא מושלם אבל לא נורא.

כיצד ניתן להתמקצע בגוגל אנליטיקס?

כדי לדעת איך גוגל אנליטיקס עובדת, תוכלו לעשות שימוש בחשבון Demo של גוגל אנליטיקס שמחכה לכם תחת לשונית הגדרות >> גילוי. בנוסף לחשבון הדמה, תוכלו לראות דוקומנטציות נוספות מבית גוגל (גם באזור "גילוי"). אם תרצו לעסוק בתחום קידום האתרים באופן מקצועי, אני ממליץ לרכוש הכשרה מקצועית ומסודרת בקורס קידום אתרים אתרים שמלמד כיצד לקדם אתרים בגוגל לרבות שימוש מתקדם במערכת גוגל אנליטיקס.

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

גודל הפונט
ניגודיות