איך מוצאים מילות מפתח לקידום אתר בגוגל? (המדריך השלם)

Advertisements

במאמר הזה אתן לכם מספר כלים ושיטות (וטיפים למתקדמים) מהירות למצוא מילות מפתח שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל ובכך תוכלו לשפר וליעל את דפי הנחיתה שלכם כבר היום! תמשיכו לקרוא! 

אם שאלתם איך לקדם אתר בגוגל אז אחד מהצעדים הראשונים זה מילות מפתח, בואו נראה כיצד ניתן למצוא מילות מפתח:

הצעד הראשון שלנו הוא הכנת קובץ אקסל עם רשימת כל המילים שאנחנו מכירים וחושבים למתאימים לנישה שלו, לדוגמא נניח והדף שלנו מדבר על “איך לקדם אתר בגוגל” נרשום רשימה של מילים וביטויים שנראים לנו רלוונטיים לנושא כמו: “קידום בגוגל”

  “איך ניתן לקדם את בגוגל”
  “טיפים לקידום אתר בגוגל”
  “איך לקדם אתר בגוגל 2018”
  “קידום אתרים טיפים מתקדמים”

ועוד…

כך אנו יוצרים רשימה של מילים שנראים לנו רלוונטיים לדף שלנו בקובץ אקסל.

אז אחרי שחשבנו בעצמנו על מילים שקשורים לדף שלנו נתחיל להרחיב את הרשימת מילות מפתח שלנו ע”י חיפוש בגוגל.
נתחיל לרשום בשורת החיפוש בגוגל ביטויים שקשורים לנושא שלנו לדוגמא: “איך לקדם אתר בגוגל”

ברגע שנתחיל להקליד בשורת החיפוש את הביטוי שלנו בום! גוגל יתחיל להשלים אוטומטית את המילה / ביטוי שנראים לו רלוונטים, משמע ביטויים שאנשים מחפשים לרוב והם מאוד רלוונטים לחיפוש שלו.

שימו לב לתמונה הבאה כאשר התחלתי להקליד את הביטוי שלנו בתוצאת החיפוש בגוגל.

איך מחפשים מילות מפתח בגוגל

שימו לב מה גוגל מציע לנו! אלו מילות מפתח שאם לא רשמנו ברשימה שלנו, כדאי לנו מאוד להוסיף אותם לקובץ שלנו.

אוקיי בואו נמשיך…

אז אחרי שרשמנו את הביטוי שלנו בשורת החיפוש והדף של גוגל עלה, נרד למטה לסוף הדף ונגלה הצעות שגוגל מציע לנו.
חיפוש מילות מפתח - טיפים

גם כאן גוגל נותן לנו הצעות לביטויים אשר רלוונטיים לחיפוש שלנו, וסביר להניח שאלו ביטויים שאנשים מחפשים הרבה ולכן כדי שגם אותם נוסיף לרשימה שלנו!

אוקיי בואו נתקדם,תמשיכו לקרוא! 

השלב הבא בו ניתן למצוא מילים נוספות, הוא דרך האתרים של המתחרים שלנו (הם אותם אתרים שמופעים בגוגל בביטוי שחיפשנו).
בואו נראה מי המתחרים בביטוי שבדוגמא שלנו וננסה ללמוד לפחות מאחד מהם, אבל לפני בואו מנבחן מה התוצאות שעולות לנו.

איך לקדם אתר בגוגל-דוגמה

כל אחת מן התוצאות שעלו בדף הראשון בתוצאת החיפוש בגוגל מבחינתינו הוא המתחרה שלנו, לכן ניתן לנסות וללמוד מכל אחד מהם למה גוגל העדיף להציג לנו את הדפים הללו, אך במאמר כאן נתמקד במילות במפתח.

אז כמו שניתן לראות קודם כל יש אתרים שמתמשיים בביטוי “איך לקדם אתר בגוגל”  ויש כאלו שמציעים ביטויים קרובים כמו:
“מדריך איך לקדם אתר בגוגל,לא “כתבה”, מדריך – שמול קידום אתרים”.
“כיצד תתפסו את המקומות הראשונים בגוגל? [מדריך] | גיקטיים.

ועוד…

לכן נוסיף לטבלה שלנו ביטויים כמו: 
“מדריך איך לקדם אתר בגוגל”
“המקומות הראשונים בגוגל”
“לתפוס את המקומות הראשונים בגוגל”
ועוד…

הערה וטיפ למתקדמים:

אם תשימו לב לנושא של המאמר שלי,שימו לב לביטוי שאני בחרתי להשתמש במאמר: איך מוצאים מילות מפתח לקידום אתר בגוגל?”

וב- TITLE של הדף בחרתי להשתמש בביטוי: “מדריך [צעד אחר צעד] איך מוצאים מילות מפתח שיעזרו לקידום האתר שלכם בגוגל”

אם תשימו לב אני משתמש במילה “מדריך” ובסוגריים “[צעד אחר צעד]”, הסיבה לכך היא שאנשים אוהבים מדריכים במיוחד כאלה שמראים להם צעד אחר צעד איך מבצעים דברים. שימוש במילים כאלו כמו: “מדריך”, “עכשיו” , “חינם” , שימוש במספרים כמו שנים: “קידום אתרים לשנת 2019” , או רשימה : “8 כלים לקידום אתר“, “חדש” לדוגמה: “איך לקדם אתר אתר בגוגל (מדריך חדש 2019)” ועוד.

כל אלה עוזרים ומגדילים את הסיכויים שאנשים יקליקו על הדף שלכם בתוצאת החיפוש, וככל שיש יותר קליקים על הדף שלכם זה מראה לגוגל שהדף שלכם נותן את המענה הנדרש לשאלת המשתמש והוא רלוונטי!

ובכך גוגל יעלה את האתר שלכם יותר גבוה בתוצאת החיפוש! חשוב שהדף יכיל תוכן איכותי והמשתמשים אכן יקראו את המאמר או התוכן שלכם והם ישארו בדף ולא רק יקליקו עליו בתוצאת החיפוש ויצאו מהאתר או יחזרו אחורה לחפש תוצאה טובה יותר.

מה שאני מנסה להסביר הוא שאם תשתמשו רק במילות מפתח כדי למשוך את הקוראים אך התוכן לא ייתן את המענה הנדרש לשאלת המשתמש ובצעתם מניפולציה כדי למשוך משתמשים, גוגל יבין שהדף שלכם לא רלוונטי ויוריד את הדף שלכם למקומות נמוכים בתצואות החיפוש!

לכן אסור לבצע מניפוליציה ולהשתמש באופן שהוא לא טבעי במילות מפתח או להגזים עם השימוש בהם! 

אז אחרי שהבנו את זה, בואו נחזור לדרכים נוספות שבהם ניתן למצוא מילות מפתח לקידום אתר בגוגל!

נבחן כעט בקצרה את אחד המתחרים (נקח את הדף הראשון שעלה לנו) ונלמד אילו מילות מפתח אפשר להוסיף לרשימה שלנו!

במקרה שלנו הדף הוא: “מדריך איך לקדם אתר בגוגל,לא “כתבה”, מדריך – שמול קידום אתרים”.

דוגמא לדף מתחרה - איך מוצאים מילות מפתח

 

סימנתי מילים שנראים לי רלוונטים לשאילתת החיפוש שלי וגם מספר ביטויים נוספים שקשורים לתחום, במקרה שלנו למשל: “איך משיגים קישורים” וכו’, מהסיבה שגם אם אני לא יוסיף אותם לדף שלי, הם יכולים להיות נושאים שעליהם ניתן לרשום מאמר בפני עצמו והם יכולים להיות מילים רלוונטיים להמשך ולדפי הנחיתה הבאים.

אני לא רוצה שנחרוג מן הנושא שלנו אבל בגדול צריך גם לבחון את הדף ולראות את הנושאים שהוא מדבר, כך אולי נלמד מה אנחנו יכולים לרשום גם בדף הנחיתה שלנו.

אם נתייחס רגע למאמר שלפניניו בדוגמא נבחין שהמדריך “מדריך איך לקדם אתר בגוגל…”  מדבר בנקודות על נושאים שקשורים לעולם קידום האתרים והוא רלוונטי לשאליתת החיפוש ולמה שחיפשנו (כמובן שיש פרמטרים נוספים שניתן להתייחס אליהם כמו: וותק האתר, קישורים וכו’).

כעט נבחן שיטה נוספת למציאת מילות מפתח במאמר או בדף הנחיתה שלנו, תמשיכו לקרוא.

אוקיי הוצאנו מילות מפתח מגוגל וממתחרים עכשיו נוכל להשתמש באתרים נוספים ובכלים שיעזרו לנו למוצא מילים נוספות, חלק מהכלים הם כליים חינמיים וחלק בתשלום, אך בכלים החינמיים אפשר גם להסתפק ולמצוא מאגר שלם של מילות מפתח שיעזרו לכם לבחור מילות מפתח רבות לקובץ שלכם.

אני אסביר כאן על הכלים החינמיים ורק אציין חלק מהכלים בתשלום, מאחר ויש המון כלים וכל אחד מהם הוא עולם ומלאו אך בהחלט כי ניתן להסתפק גם בכלים החינמיים בכי ליצור את הקובץ שלנו ולהתחיל להשתמש במילים לקידום האתר שלנו.

כלים למציאת מילות מפתח

Google Adwords – Keyword Planner – כלי חינמי של גוגל שבו ניתן לקבל רעיונות למילות מפתח (נתייחס רק למילים ולא לפרמטרים הנוספים כי הם פחות רלוונטים).

נקליד בשורת החיפוש בכלי של גוגל מספר מילים או ביטויים וגוגל יתן לנו הצעות למילים וביטויים נוספים כמו שאנו רואים בתמונה:
google keyword planner

הכלי הבא הוא Ubbersuggest שפיתח NEIL PATEL , כלי חינמי.
נקליד בשורת החיפוש, וגם שם הכלי ייתן לנו הצעות שקשורות לביטוי שלנו. (רק תישמו לב שאתם בוחרים ישראל).

ואז בתפריט בצד תבחרו KEYWORDS IDEA.

ubersuggest by Neil patel

ubbersuggest keyword planner SEO

היופי בכלי הזה הוא שהוא נותן נתונים נוספים שיכולים לעזור לנו כמו VOL , CPC ומתחרים שעולים בדף הראשון בגוגל, כמה קשה לקדם את הביטוי ועוד… והכל בחינם! .

אם יש לכם אתר באנגלית שאתם רוצים לקדם הכלי הזה יעזור לכם גם:
answerthepublic לצערנו בעברית הוא לא עובד ולכן לא הרחיב עליו אך רציתי לתת לכם אותו למי שיש אתרים באנגלית.

הכלי הבא שיכול לעזור לכם למצוא מילות מפתח נוספות הוא:
keywordshitter.com פשוט תקלידו מילה והוא כבר יעשה את השאר (אל תשכחו ללחוץ על עצור כי הוא לא עוצר לבד 🙂 ) .

הוא כבר יביא לכם הרבה רעיונות שתוכלו לבדוק ולהשתמש.
keywordshitter

אם האתר שלכם מחובר לגוגל קונסול (Google Search console) ואם לא חיברתם את הכלי החושב הזה אז תעשו זאת!

קודם כל הכלי הוא בחינם, ולמה הוא חשוב, גוגל מרכז בכלי עבורכם הרבה מידע אודות האתר שלכם , אם אני חוזר לנושא מילות הפתח אתם יכולים לראות באילו מילות מפתח האתר שלכם מופיע , באילו דפים, מיקום של אותם הדפים וכך אתם למדים איך אתם יכולים לשפר דפיים קיימים ולבצע להם אופטימיזיה.

או אפילו להקים דפים ייעודיים לאותם המילים שבהם האתר שלכם הופיע בגוגל. ולכן כדי לכם מאוד להשתמש בחלק מהמילים ולבחון אותם!

באתר שלי STANDPOINT למשל זה מה שגוגל מראה (נסמן למעלה את כל הריבועים הצבעוניים כמו שאנו רואים בתמונה): 

SEO GOOGLE SEARCH CONSOLE

ואז למטה נראה את כל הנתונים עם מילות המפתח שבהן האתר שלנו הופיע בגוגל:

GOOGLE SEARCH CONSOLE

אלו מילות מפתח מעולות שכדי לי לבדוק איך אני יכול ליישם אותם במאמרים הרלוונטים שלי באתר. והכל מתנה מגוגל.

Google trends מראה לנו מה “חם” היום ברשת וכך אנו למדים גם על הנושאים שאולי רלוונטים אלינו וגם על מילות מפתח שכדאי לנו להשתמש בדף הנחיתה שלנו:

google trends

כלי חינמי נוסף הוא: keywordtool

פשוט ונוח לשימוש וזה מה שקבלתי כשחפשתי את הביטוי “קידום אתרים“:

keywordtool.io

גם כאן תקבלו רשימה ארוכה של מילות מפתח שתוכלו להשתמש במאמר שלכם או בדף הנחיתה.

עד כאן הכלים החינמיים וכמו שאמרתי ושמתם לב עושים עבודה נהדרת.

אם תרצו להרחיב את רשימת מילות המפתח שלכם ע”י כלים נוספים תוכלו להשתמש בכלים בתשלום כמו:

AHREFS
Webceo
 KWFinder

לאחר שבניתם רשימה ארוכה של מילות מפתח ע”י השימוש בשיטות ובכלים שבמאמר כאן, תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח כדי לדעת מהם המילים שכדי לכם להתמקד בהם בדף הנחיתה או במאמר שלכם ובכך למקסם את האופטימיזציה לקידום האתר שלכם בגוגל.

אשמח לדעת באילו כלים מתוך הרשימה אתם בחרת להשתמש והאם עזרתי לכם במציאת פתרון לשאלה איך מוצאים מילות מפתח לקידום? 

אז תשאירו תגובה למטה! ונתראה במאמר הבא! 

הוסף תגובה

האימייל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גודל הפונט
ניגודיות