איך תהליך של הנגשת אתר משפיע על הקידום האורגני SEO

ראשית נסביר מהו קידום אתרים אורגני:

קידום אתרים אורגני SEO להגדיל את התעבורה לאתר שלכם ממנועי החיפוש הגדולים בצורה אורגנית שבהם בעצם צורה טבעית שאינו כרוכה בתשלום נוסף עבור כניסות או הקלקות. חלק גדול מהגולשים המגיעים לאתר לאתר האינטרנט שלכם בצורה אורגנית מתבצע כאשר אתר האינטרנט שלכם עבר תהליך אופטימיזציה למנועי החיפוש ומכיל תוכן ייחודי, מסודר ומפורט.

מה זה בעצם הנגשת אתרים ואיך זה קשור לקידום אורגני SEO

תהליך של הנגשת אתרים מתייחס להתאמת האתר לאנשים המסתייעים בטכנולוגיות מסייעות לצורך גלישה באינטרנט וצריכת השירותים והמידע המופיע בו. כל נושא הנגשת אתרים מתייחס בעיקר להפיכת אתרים לשימושים על ידי כל האנשים, ללא קשר ליכולתם, השכלתם או הטכנולוגיה שהם משתמשים בה.

הנגשת אתר אינטרנט לאנשים עם מוגבלות תאפשר לכם לפנות לקהל לקוחות גדול יותר, מתאימה את האתר שלכם למנועי החיפוש (על ידי אופטימיזציה) ומשפרת את הדירוג שלכם במנועי החיפוש השונים.

מהם היתרונות באתרים נגישים מבחינת קידום אתרים אורגני:

ישנם מספר רב של יתרונות מבחינת קידום האתר לאתרים שעברו תהליך של הנגשת אתרים מקיף.

להלן מספר דוגמאות בולטות המראות את הקשר הישיר:

  • עיצוב נגיש משפר את חוויית המשתמש ואת היכולת שלו בצריכת המידע והשירותים שאתם מציעים באתר. עיצוב נגיש מקטין את הסיכוי שהגולש ינטוש את האתר שלכם וכך יאפשר לכם להיות מדורגים גבוה יותר במנועי החיפוש.
    עיצוב חוויית משתמש (UX) בצורה נכונה ונקייה מציב את צרכי המשתמש במקום הראשון. מטרותיו של עיצוב אתרים נגיש והתאמת התוכן למשתמש יאפשר למשתמש לקרוא ולהבין את המידע בצורה מלאה גם אם הוא עם לקות ראייה ומסתייע באמצעות תוכנה להקראת מסך. ניווט פשוט עוזר למשתמשים עם לקות קוגניטיבית ולמשתמשים לנווט באתר שלך באמצעות המקלדת ללא הפרעה ובצורה מלאה כך שיכולו להגיע לכל מקום באתר.
  • שימוש נכון ותקין בכותרות עמודים יעזרו לקוראי המסך לקרוא את המידע המופיע בצורה טובה יותר וגם יאפשר למנוע החיפוש לדעת בדיוק על מה מדבר אותו עמוד ספציפי.
    כותרת העמוד היא בעצם הכותרת הראשונה שהתוכנה להקראת מסך או הרובוט של מנועי החיפוש יקרא וייחשף עליו. במידה והכותרת מתאימה לשאילתה שביצע הגולש באמצעות מנוע החיפוש ישנו סיכוי גבוה כי אתר האינטרנט יעלה בתוצאות האורגניות וכך הגולש יוכל לראות ולהקליק עליו למידע נוסף.
  • שימוש נכון בתוכן נגיש הכולל מבנה כותרת היררכי תקין בהתאם לחשיבות המידע המפורסם באתר או במסמך.
    שימוש בכותרות מתאימות במסגרת האתר יאפשר למשתמש לנווט בכל התוכן המופיע בו בצורה מלאה באמצעות המקלדת. הניווט מתבצע מכותרת לכותרת, פסקה לפסקה וכך המשתמש שצריך שהאתר יהיה נגיש עבורו יכול לדלג בצורה מהירה ממקום למקום מבלי לשמוע או להיחשף לכל המידע שאינו רלוונטי עבורו.
  • שימוש נכון טקסט אלטרנטיבי המאפשר לכם להתקדם גם ברשת החיפוש של התמונות ובמקביל לשתול מילות מפתח רלוונטיות לנושא האתר שלכם.
    טקסט אלטרנטיבי זהו הטקסט הכתוב המצוין בסמוך לתמונה או לאלמנט הוויזואלי הקיים באתר. הטקסט האלטרנטיבי מספק את המידע בצורה נגישה לקורא מסך ולאנשים שחיבור האינטרנט שלהם איטי אם מסיבה כזו או אחרת לא מצליחים לראות את התמונה בצורה מלאה. הטקסט יופיע ישיר ויאפשר להם להבין מה יש בתמונה גם אם לא הצליחו להיחשף אליה.
  • שימוש בטקסט עוגן המאפשר הדגשה של המידע שאתם מעוניינים להדגיש במסגרת התוכן של האתר.
    תקן הנגישות מציין בבירור כי אין להדגיש בצורה ויזואלית כמו BOLD או צבע אחר את הנושא שאתם מעוניינים להדגיש. הדגשת מידע או נושא מסוים צריך להתבצע כקישור עוגן כאשר המשתמש מבין שמדובר בנושא חשוב שהוא צריך לשים עליו דגש. שימוש בקישור עוגן מאפשר ניווט קל ומהיר יותר בתוכן ומעניק למנוע החיפוש את האפשרות "להבין" מהו הנושא החשוב באותו דף ולהציג אותו בתוצאות החיפוש בהתאם לשאילתת המשתמש.

לסיכום: הדירוג האורגני שלכם במנועי החיפוש מושפע ממספר גורמים עיקריים אשר מושפעים בצורה ישירה מהתאמות הנגישות הנדרשות באתר האינטרנט לצרוך התאמתו לתקן הנגישות ת"י 5568. אתר נגיש הוא אתר שמקודם יותר בגוגל ופונה לקהל רחב יותר מה שמגדיל את הסיכוי שלהם לחשיפה נוספת לאנשים שלא נחשפתם עליהם עד כה.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם צוות WEB-A המומחים בהנגשת אתרים, אפליקציות ומערכות מתקדמות.

 

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

גודל הפונט
ניגודיות