ASO – קידום אפליקציות : 6 שיטות לשיפור הרייטינג של האפליקציה שלכם

הרייטינג של האפליקציה שלכם היא חלק חשוב בתהליך של קידום האפליקציה שלכם.

חשוב לזכור שהדברים הראשונים שהמשתמש מסתכל עליהם לפני שהוא מוריד אפליקציה זה:

שם האפליקציה, האייקון, התמונות / וידיאו , והרייטינג של האפליקציה.

קידום אפליקציות בחניויות על ידי משוב ורייטיניג

מחקרים שנערכו ב2015 מראים שכ- 90% מהמשתמשים לוקחים בחשבון את הרייטינג של האפליקציה לפני שהם מורידים אותה. ו-4 מתוך 10 אנשים מחשיבים את חוות הדעת באופן שווה או אפילו גבוה יותר מאשר המלצה של חבר.

קידום אפליקציות - רייטיניג ומשוב להגדלת ההורדות

 

ממוצע גבוה של רייטינג בהחלט מעיד על ההצלחה של אפליקציה.

 

לכן במאמר הזה נדבר על 6 דרכים מוכחות שיעזרו לכם לשפר את הרייטינג שלכם בחנויות האפליקציות של אפל  (App Store) וגוגל (Google Play).

לקבל את כל סוגי המשוב :

לטוב ולרע אין אפליקציה שתמיד תקבל משוב חיובי, הרי חשוב להבין שמדובר על מגוון רחב של משתמשים ולא נוכל לרצות את כולם. תראו את הסרטון המשעשע הזה שנתקלתי בו כאשר חקרתי את נושא המשובים.

ולכן כאשר אתם מקבלים משוב שלילי חשוב קודם כל להירגע ולהבין שזה לא סוף העולם, אין לקחת באופן אישי את המשוב, ויש לנסות לראות איך למדים מן המשוב ומשפרים ומצמצמים משוב שלילי, וכמו שציינתי אין להתרגש כי אי אפשר לרצות את כולם.

אתם שואלים איך ניתן לשפר את הרייטינג שאתם מקבלים מהמשתמשים?

תמשיכו לקרוא:

1# הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לפתח אפליקציה מעולה!
אפליקציה שנותנת מענה לצורך, שפותרת בעיה ונותנת למשתמשים ערך מוסף.
כמו שהאפליקציה של וואטסאפ נותנת מענה של ציטוט והעברת מסרים, כמו שאינסטגרם נותן מענה לשיתוף  תמונות וסיפורים כך אתם צריכים שהמשתמשים מבינים את הערך שהאפליקציה שלכם נותנת להם ואיזה בעיה היא באה לפתור להם.

2# חשוב לדאוג שהאפליקציה תישאר תמיד מעודכנת ותמיד תדאגו לייעל ולשפר אותה.
לא רק שהמשתמשים רואים שהאפליקציה מעודכנת ואתם למעשה משפרים אותה כדי להעניק להם חווית משתמש יותר טובה ועונים להם על הצרכים, גם חנויות האפליקציות רואות בזה סימן חיובי וזה יכול לעזור בדירוג האפליקציה.

כמו כן משתמשים שרואים שלוקחים את חוות הדעת שלהם ברצינות ומנסים לשפר את חווית המשתמש כתוצאה מפידבק שהם נתנו יכולים אף לשנות ולעדכן את הפידבק משלילי לחיובי.

3# לעודד את המשתמש להשאיר פידבק (אבל לא להציק לו)

כמו שכבר הבנתם יש משמעות לחוות הדעת והפידבקים שאתם מקבלים, ומשפיע על הדירוג של האפליקציה בחנויות השונות. ולכן אל תצפו מכל המשתמשים להשאיר לכם דירוג או משוב, פשוט תבקשו זאת מהם בדרך שלא תטריד אותם, וכמובן בתזמון הנכון.
הרבה מפתחים הרבה פעמים שותלים פופ אפ (pop-up) כל פעם שנכנסים לאפליקציה ומבקשים משוב, זה דרך שיכולה בקלות להפוך לחוויה מעצבנת ויכולה לגרום להסרת האפליקציה וקבלת משוב שלילי.

לכן חשוב לזכור! אל תטרידו , תבקשו מהמשתמש הנכון ובזמן הנכון, לא באופן מטרידני.

 

4# תזהו את המשתמשים שמשתמשים יותר באפליקציה שלכם ותבקשו משוב

כמו שציינתי לא כל המשתמשים שלכם מרוצים מהאפליקציה, בגלל שעמום , בגלל תקלות, בגלל בעיות אחרות ולכן אנחנו ללא רוצים לקבל חוות דעת ממשתמשים שלא מרוצים, כי הם ישאירו משוב ורייטינג שלילי.

ולכן תשאלו קודם את המשתמשים אם הם מרוצים מן האפליקציה ואם כן תבקשו רייטינג ומשוב ואם לא תבקשו שיתנו לכם הסבר למה לא מרוצים, ההסבר יהיה בתוך האפליקציה ולא בחנות האפליקציות ובכך נצמצם את חוות הדעת השליליות אך אם הלקוח כן מרוצה נקבל משוב חיובי בחנות האפליקציות.

חשוב לזכור תבקשו חוות דעת ומשוב על תתחננו לזה! פשוט תשאלו את המשתמשים שאלות פשוטות.

זה מערכת מעולה ליישם זאת:

ask review for app reviews - קידום אפליקציות בחנויות על ידי משוב.
Circa News

שימו לב שואלים את המשתמש (לאחר שסיים פעולה) האם הוא מרוצה מהאפליקציה, אם כן, מבקשים שישיאר משוב בחנות האפליקציות ואם לא מבקשים ממנו משוב פנימי, כלומר הוא לא עובר לחנות האפליקציות. ובכך אתם מצמצמים את חוות הדעת השלילית בחנות האפליקציות ומצד שני למדים איך לייעל את האפליקציה מחוות הדעת השליליות.

5# תנו למשתמשים שלכם דרך קלה להגיע אליכם

כדי לדאוג ולבנות מערכת יחסים חיובית עם המשתמשים שלכם אתם צריכים להעניק להם שירות לקוחות מעולה ולכן יש לוודא שהמשתמשים שלכם יודעים איך ליצור אתכם קשר במקרה של בעיה או תקלה.
תקימו מערכת הודעות נגישה בתוך האפליקציה שלכם – פעולה זאת יכולה למנוע שעות של תגובות לתלונות של משתמשים לא מרוצים.

6# השתמשו ברשת החברתית לקבלת משוב
למה לא לבקש משוב מהקהל שלכם דרך הרשת החברתית.
אם יש לכם קהילה חזקה סביב המוצר שלכם השתמשו בכוח הזה לבקש משוב. תבקשו דרך המדיה והרשת החברתית או באמצעות המייל וניוזלטרים.

השתמשו בכוח של הרשת החברתית להפיץ את השמועה ותעודדו את המשתמשים שלכם להפיץ את הרייטינג החיובי שלהם ברשתות החברתיות.

 

אנסה לסכם בכמה נקודות:
– האפליקציה שלכם צריכה להיות טובה מאוד עם חווית משתמש גבוהה.
– תעודדו את המשתמשים להשאיר לכם משוב ורייטינג אך אל תטרידו.
– אין להפריע למשתמשים באמצע החוויה.
– אל תבקשו חוות דעת לאחר שהאפליקציה שלכם התרסקה.
– אל תבקשו משוב על בסיס יומיומי זה מאוד מטריד.
– תבקשו משוב רק לאחר שהמשתמשים אכן עשו פעולה באפליקציה וסיימו אותה, כמו למשל סיימו לקנות את המוצר / סיימו להזמין וכו’.
כי רק משתמשים שאכן לצורך הדוגמא סיימו להזמין מהאפליקציה שלכם יש סיכוי שיישארו משוב לעומת כאלו שלא בצעו הזמנה כלל.
– תספקו למשתמשים שירות לקוחות ברמה גבוהה.
– תבקשו משוב ורייטינג מהקהל שלכם ברשתות החברתיות.
– תשאירו את המשוב השלילי בתוך האפליקציה ולא בחנות האפליקציות (דרך המערכת שהדגמנו למעלה).

 

תזכרו חוות הדעת והרייטינג הם מאוד חשובים בקידום האפליקציה שלכם בחנות האפליקציות והם סימן לכך שהאפליקציה שלכם טובה גם לחנויות האפליקציות וגם למשתמשים שעדיין לא הורידו את האפליקציה שלכם.

נסו לשפר את חווית המשתמשים ולספק אפליקציה מעולה, תייעלו ותעדכנו את האפליקציה שלכם וכך תהיו בדרך הנכונה לעוד הורדות ממשתמשים ולחוות דעת חיוביות.

האם בחרתם להשתמש בדרכים האלו שציינתי? אשמח לשמוע איך זה עבד עבורכם.
או שאולי יש לכם נקודות נוספות שלא ציינתי כאן? גם אשמח שתשתפו אותנו.

 

נתראה במאמר הבא!

Tags:

הוסף תגובה

האימייל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גודל הפונט
ניגודיות