ASO במונחים של SEO

במאמר הבא נדבר על קידום אפליקציות (ASO) במונחים של קידום אתרים (SEO).
בואו נבחן את האינפוגרפיק הבא: 

קידום אפליקציות במונחים של ASO

בכל הנוגע ל – TITLE בקידום אתרים הוא בכך שבדרך כלל נשים בתחילתו את המילים החשובות ובסופו את שם החברה שלנו לדוגמא: “בלוג לקידום אתרים ואפליקציות – סטנדפוינט” .

לרוב, מה שנהוג בעולם קידום האפליקציות הוא שקודם רושמים את שם המותג ולאחריו את המילים החשובות לדוגמא:
דוגמא לאפליקציה

היה עדיף שהמילים הראשונות יהיו המלים החשובות (מילות המפתח) ולאחריו שם המותג, כמו בקידום אתרים.

כמובן שנסדר את המילות מפתח לפh סדר החשיבות כך שהמילה הראשונה תיהיה “החזקה” יותר ותביא לנו יותר הורדות כי היא יותר מחופשת וכך הלאה, וסביר להניח שבדוגמא שלפנינו המילה “Ringtones” בעלת יותר חיפושים מהמילה “WALLPAPERS” (כמובן שהכל יחסי, אחרת לא היו משתמשים בהן בכותרת).

למעשה בקידום אתרים מומלץ ורצוי להשתמש בתג כותרת מסוג H1 לא יותר מפעם אחת והוא תג חשוב במאמר שלנו והוא בא לתת דגש ולחזק את נושא המאמר תוך התייחסות ושימוש במילות מפתח מתאימות.
בעולם ה- ASO האח של תג זה הוא ה- SUBTITLE (ב-iOS) ו- בגוגל פלי זה SHORT DESCRIPTION.

גם בעולם ה – ASO השימוש כאן הוא בעל חשיבות גבוהה ולכן לעיתים אף נחזור על מילות מפתח שמופיעות כבר בכותרת ה TITLE שלנו וכמובן נשתמש גם במילים בעלי חשיבות גבוהה נוספות או אחרות בהתאם.
לדוגמא: “RINGTONES MAKER….” כלומר הוספנו ביטוי אשר משתמש במילת המפתח שמופיעה בכותרת.

נכון להיום ב- Apple יש לנו מקום ל- 30 תווים Google play כ-80 תווים.

בואו נמשיך: 

תוכן (CONTENT) , כאשר מקדמים אתר לתוכן יש חשיבות וכיום אף יותר מבעבר, וכמובן שבתוך התוכן שלנו נשתמש במילות מפתח ובביטויים ארוכים יותר וב- LSI וכו’ כדי שמנוע החיפוש יבין את כוונתינו ולכן בדרך כלל גם נהוג לחזור על כל מיני ביטויים שכבר השתמשנו בכותרת ובתאגים השונים.

לעומת זאת,

בעולם המובייל אין צורך לחזור על מילים או ביטויים אלא אפשר פשוט להרחיב את השימוש במילים שבהם כבר אנו משתמשים.
יותר מומלץ להשתמש במילות מפתח בעלי נפח חיפוש בינוני.

ב iOS נשתמש במילות המפתח שלנו בקטע ה- KEYWORDS וב- Google Play נשתמש במילות המפתח ב- LONG DESCRIPTION, למרות שבגוגל פלי זה מזכיר מאין בלוג פוסט שבו כן אפשרי לחזור מעט על מילות מפתח, לעומת זאת בiOS אין צורך לחזור על מילות מפתח.

אם נתייחס רגע ל DESCRIPTION שנמצא ב- iOS נכון להיום בשונה מגוגל אין סימנים המעידים על כך שהוא נותן כוח ועוזר בקידום או מאונדקס. ולכן חשוב להתייחס בiOS לקטע ה Keywords ובגוגל פלי כדי להתמקד ב – תיאור הארוך (long description).

נושא סופר חשוב בקידום אתרים הוא קישורים (Backlinks) וככל שלאתר יש יותר קישורים טובים ורלוונטים גוגל נותן לאתר יותר נקודות זכות, ב- ASO זה מתורגם בצורה של חוות דעת ורייטינג , למרות שבגוגל טוענים שכן הם מתייחסים ל- BACKLINKS לריטיניג וחוות דעת יש הרבה יותר השפעה וכוח ולכן כדי להתמקד בהם.

אז אל תתביישו לבקש מהמשתמשים שלכם חוות דעת וריטייניג! זה חשוב ועוזר לדירוג של האפליקציה שלכם! תקראו את המאמר בנושא איך לשפר את חוות הדעת והרייטיניג של האפליקציה שלכם.

סיבה נוספת למה נושא של חוות דעת ורייטיניג חשוב בואו, נצא מתוך נקודת הנחה שהמתחרים שלכם גם עשו אופטימיזציה למילות המפתח והם כמעט שווים אליכם.

מה שיתן לכם נקודות זכות וכוח בכדי לעבור אותם ולהיות מדורגים גבוה יותר זה הרייטיניג של האפליקציה וחוות הדעת שקבלתם מהמשתמשים שלכם.

נקודה אחרונה, היא Cross links בפרספקטיבה של SEO זה למעשה לינקים פנימיים שמעברים את הקורא ממקום למקום אחר באתר, ובכך משאירים את הקורא באתר שלנו.

לעומת Cross promotion שנניח ויש לכם אפליקציה שיש לה תנועה רבה ומשתמשים רבים, ניצור ממנה תנועה לאפליקציה נוספת שיש לכם כי סביר להניח שאם את האפליקציה הראשונה שלכם המשתמשים אוהבים ויש לכם אפליקציה נוספת בתחום דומה הם גם יאהבו אותה.

אתם יכולים גם מתוך האפליקציה להפנות למשל לאתר שיש לכם (כמו אתר מכירות) .

תשתמשו גם בשיווק במילים ובניוזלטרים (Newsletters) ותפיצו שירותים נוספים שיש לכם או מוצרים, שיווק במייל היא דרך טובה גם לבצע Retargeting ובכך להחזיר משתמשים לאפליקציה שלכם או לשירותים נוספים שיש לכם ודבר שיכול לעזור לכם בבניית קמפיינים אחרים.

אהבתם את מה שקראתם ? אשמח שתשאירו תגובה למטה! 

הוסף תגובה

האימייל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גודל הפונט
ניגודיות