איך אפשר להרוויח כסף משיווק שותפים (Affiliate Marketing)

Advertisements

 

אם אתם שאלתם איך עושים כסף באינטרנט? 

בוודאי נחשפתם לשלל האפשרויות שעולות בתוצאות החיפוש בגוגל, אחת מהדרכים לעשות כסף באינטרנט זה דרך שיווק שותפים ועל נושא זה נדבר במאמר הזה.

במאמר נדון ב-3 שאלות עיקריות: 

מה זה שיווק שותפים (Affiliate Marketing) ? 

איך שיווק שותפים עובד ? 

והנקודה האחרונה והחשובה היא, איך מרוויחים כסף משיווק שותפים ?

בסוף ארשום לכם מספר מקורות שאותם תוכלו להתחיל לשווק.   

ישנם אנשים רבים כיום המתפרנסים משיווק שותפים, ובגלל שזה תחום רחב ומסקרן הרבה אנשים טועים שניתן לעשות בזכות שיווק שותפים כסף קל ומהיר וזה לא המקרה.

לאחר שראיתי הרבה פרסומים בפייסבוק שמנסים להציג את שיווק השותפים כעסק קל ומוכרים לאנשים קורסים למיניהם.

החלטתי לכתוב סדרת מאמרים בנושא שיווק שותפים שתעשה לכם סדר ותחסוך לכם כסף.

כי אין צורך במנטורים וגורויים למיניהם, מאחר ואין כאן סודות קסם ואין צורך לקנות ולשלם כסף על מידע שקיים בחינם ברשת!

כל שעליכם לעשות זה: לחפש, לקרוא וללמוד !

בואו נתחיל! 

אז אם הבנתם שאין כסף קל ומהיר כמו שמנסים למכור רבים ברשת המאמר הבא יעזור לכם להבין מה זה למעשה שיווק שותפים.

להיות “חבר” בתוכנית שותפים כזו או אחרת דורשת הרבה עבודה ובמיוחד אם אתם חדשים בתחום זה ידרוש מכם הרבה יותר זמן של השקעה, בערך כ-40 שעות בכל שבוע.

אבל היתרון בתחום הוא שאם יצרתם מומנטום מספיק גדול יתכן והוא יעזור לכם לעתיד (לאחר מספר שנים) ותוכלו להמשיך ולעבוד באותו התדירות או להוריד קצת מהלחץ של העבודה והרווחים יימשכו לזרום.

אין תקרה בתחום שיווק השותפים לגובה הרווח שאותו ניתן להשיג, כלומר זה נכון שיש אנשים שעושים מיליוני דולרים בשנה, אפשר לעסוק בזה בכל מקום בעולם והתחום מציע חופש מסוים שלא קיים בעבודות אחרות. אבל חשוב לזכור שזה דורש הרבה עבודה.

אז לפני שנבין איך אתם יכולים להרוויח כסף משיווק שותפים בואו קודם נבין את הבסיס:

מה זה שיווק שותפים?

 

affiliate marketing how its wokrs?
מקור התמונה מ- makeawebsitehub.com

מצד אחד יש את העסק / החנות / המוצר ומצד שני יש אותך המשווק (Affiliate). אז מצדו של העסק מדובר בערוץ שיווקי שבו הוא משלם עמלות בעבור ביצועים.

בעבורכם האפיליאטורים (המשווקים הדיגיטליים) מדובר באפשרות למכור מוצרים ושירותים של אחרים, הרווח שלכם הוא בהתאם להשקעה שלכם בשיווק הדיגיטלי והצלחה שלכם להביא לקוחות לעסק שבחרתם לשווק.

כך שאין לכם הצורך לדאוג לחנות, לשירות לקוחות, להתעסק בתשלומים, משלוח, החזרות וכו’ לכל אלו העסק דואג, כלומר אתם ה”מתווכים” מרוויחים עמלות מהמכירה ע”י זה שהבאתם את הלקוח לדף המכירה של העסק.

כלומר התפקיד שלכם הוא לבצע מכירה מוקדמת (אסביר בהמשך המאמר את הנקודה הזאת) ולשלוח קהל רלוונטי ומעניין לדף המכירה של העסק שאותו אתם משווקים, וכאן הרבה אנשים טועים כי הם מנסים למכור את המוצר שזה התפקיד של העסק, התפקיד שלכם הוא לקדם את המוצר או השירות ולבצע מכירה מוקדמת שלו.

איך זה עובד (הצד הטכני) ?

אסביר את הנושא הטכני בקצרה כדי שתוכלו להבין את הבסיס וכי אני רוצה להתמקד באיך אתם יכולים באמת להרוויח מהתחום של שיווק השותפים.

כאשר חברה ועסק אונליין מעוניינים לשלב תוכנית של שיווק שותפים הם מתקינים באתר שלהם 2 חלקים של קוד:

החלק הראשון – נקרא “עוגייה” (Cookie) שמתוקן בכל דף באתר שלהם.

החלק השני – הוא פנל ניהולי למשווקים.

יכול להיות שהחברה משתמשת בחברה חיצונית שעושה זאת עבורם או שהם מנהלים זאת באופן עצמאי.

כאשר אתם נרשמים לתוכנית השותפים של האתר אתם מקבלים ID ייחודי אשר בדר”כ מתווסף לכתובת ה-URL לדוגמה:

www.website.com/?mw_aref=idNUM

בכל דף באתר שבחרתם לשווק העוגייה מחפשת את ה-ID  שלכם וזה קורה בכל פעם שמגיע גולש לאתר שלהם, המשמעות היא שאם אדם כלשהו לחץ על הקישור (הלינק) שלכם והגיע אל דף המכירה של העסק, האתר מזהה את ה-ID הייחודי שלכם והוא מזהה שמי ששלח את האדם אל האתר הוא אתם.

למעשה העוגייה שותלת בדפדפן של הגולש את ה-ID שלכם כמזהה שהאדם שהגיע אל האתר הגיע דרככם, לכל עוגייה יש זמן שהוגדר שבו היא חייה וזה יכול להיות מ-24 שעות לחצי שנה או לעתים אפילו לכל החיים.

אורך החיים של העוגייה בדרכך כלל הוא בין 30 ל-60 יום ברוב המקרים ולמעשה כשהזמן נגמר זמן התפוגה של העוגייה פג, המשמעות של זה, שאם המשתמש בטווח הזמן שהוגדר ביצע רכישה באתר של העסק אתם מתוגמלים על כך, אך אם הרכישה התבצעה לאחר מועד זה המכירה לא נחשבת לשלכם.

בכל אתר שאליו תרשמו תוכלו לקרוא לכמה זמן הם מגדירים את העוגייה.

ברוב העסקים הגולש נחשב לשלכם אם למעשה אתם הקישור האחרון שעליו הוא לחץ כשהגיע אל האתר ובצע את הרכישה, אסביר זאת בדוגמה כדי שיהיה ברור יותר:

נניח וגולשת בשם גלי הגיע אל הבלוג שלכם וראתה מוצר מסוים שפרסתם ולחצה עליו, ה-ID שלכם היה הראשון שהביא אותה לעסק אך נניח שהיא לא ביצעה את הרכישה והמשיכה לגלוש ואז הגיע לבלוג שלי וראתה במקרה את אותו המוצר שאתם פרסתם, ואז היא לחצה על הקישור שלי והגיע אל אותו המוצר ורכשה אותו, הקליק האחרון שהביא את גלי לאתר של העסק (שזה אני) נחשב לקליק האחרון ולכן המכירה תחשב לשלי ולא לשלכם והעמלה תגיע אלי.

לחלק מהעסקים יש טכנולוגיה מתקדמת יותר שתחלק את העמלה בינינו, אך ברוב המקרים הקליק האחרון הוא זה שקובע.

זה הדבר האחרון שנדבר עליו לגבי הנושא הטכני של הדברים.

אז אם נסכם בקצרה, הדבר שחשוב להבין מכאן הוא משך חיי העוגייה למשל AMAZON, משך חיי העוגייה שלהם הינו 24 שעות וזה אחד מחיי העוגייה הקצרים בתעשייה, כך שאם החלטתם לפרסם מוצר של אמזון ואדם הגיע ולחץ על הקישור שלכם ואתם הפנתם אותו לאמזון,  אם הרכישה של הגולש שהפנים התבצעה בתווך של ה-24 שעות מרגע הלחיצה על הקישור אתם הרווחתם את העמלה על כל רכישה באתר, אבל אם הרכישה התבצעה לאחר 24 שעות הרשה לא נחשבת לשלכם ולא תקבלו עמלה.

סיכום קצר עד כאן ,

אתם מרוויחים כמשווקים עמלה על כל רכישה שהתבצעה באתר אם הגולש הגיע דרך הקישור הייחודי שלכם, המטרה שלכם היא לבצע רכישה מוקדמת של המוצר ע”י התוכן ולמעשה לספק את התנועה של הגולשים אל העסק אותו בחרתם לשווק, מ-אתר E-COMMERCE לאתר שמספק שירות דיגיטלי וכו’.

התהליך של הרכישה מתבצע באתר של העסק שמזהה שהעסקה הגיעה דרככם דרך העוגייה וזה קורה כל עוד המשתמש לא מחק את העוגייה בדפדפן שלו, או שאם יש למשתמש חוסם עוגיות, למעשה העוגייה שלכם לא תוכל להישתל בדפדפן של הגולש.

כך שלא ב-100 אחוז הרכישה שהגיע דרככם תמיד תצליח וכמובן שיש להתייחס גם לאורך חיי העוגייה, שהרכישה צריכה להתבצע בחלון הזמן שעליו דיברנו, נקודה נוספת שיש להתייחס היא שלפעמים יש גם זמן המתנה עד שהעמלה תהיה שלכם, למשל אם מדובר במוצר שניתן להחזיר בתקופת זמן מסוימת את העמלה תקבלו לאחר 30 יום לדוגמה, וכך למעשה העסק מגן על עצמו שלא ישלם לכם עמלה ולמעשה הלקוח בחר להחזיר את המוצר וכו’ .

איך מרוויחים כסף משיווק שותפים?

איך מרוויחים כסף דרך שיווק שותפים

נתייחס בחלק הזה לחלק התיאורתי ולחלק המעשי. 

בחלק הראשון, התיאורתי אני רוצה להתייחס למכירה המוקדמת עליה דיברתי בחלק הראשון במאמר.

המטרה שלכם כמו שכבר ציינתי היא לא למכור את המוצר, מי שמוכר את המוצר הוא העסק שאותו החלטתם לשווק אלו שמנהלים את שיווק השותפים, למעשה יש להם את כל המידע והנתונים, הם יודעים מה נמכר, באילו אחוזי המרה מדובר, יש להם הצעה שאחוז ההמרה הוא גבוה בדר”כ וזה נקרא Conversion Rate. למשל אחוזי ההמרה באמזון הוא מבין הגבוהים כי מרבית האנשים שמגיעים אל אמזון רוכשים מוצר, ואתם המשווקים צריכים להאמין שאמזון יודעת את העבודה ויודעת כיצד לבצע את המכירה.

המטרה שלכם כ- Affiliates (כמשווקים) הוא לבנות את הצורך של הגולשים והעניין שלהם ע”י זה זה שאתם מסבירים להם למה למשל המוצר פותר להם את הבעיה או משיג את המטרה שלהם, וכאשר הם לוחצים על הקישור שלכם הם כבר מוכנים לבצע את הרכישה וכמובן יש את החלק של האם אני הגולש מאמין לעסק, מה הם אפשרויות ההחזר הקיימות בו וזה נעשה ע”י העסק.

שלושת הנקודות הבאות הן חשובות כדי להצליח בשיווק שותפים: 

הנקודה ראשונה נקראת: T.T.O שזה

T – TRAFFIC

T – TRUST

O –  OFFER

נסביר: 

זה העבודה שלכם משווקי אפיליאייט למעשה, הנקודה הראשונה היא להביא תנועה (TRAFFIC), הנקודה השנייה היא שאתם בונים אמון (TRUST), והנקודה השלישית היא שאתם מציעים הצעות (OFFERS).

והרבה משווקים טועים וחושבים שמדובר רק ב- 2 נקודות שהן תנועה שמפנה להצעה.

חשוב שתבינו, חשוב שתיצרו אמון בכם ולא במוצר שאליו אתם מפנים או הבלוג שכתבתם, גולשים אשר יש להם אמונה בכם ייצרו לכם תנועה לטווח הארוך ולא לטווח הקצר. כך שהתפקיד שלכם הוא לבנות את האמון.

אז איך עושים זאת? 

האמונה מתבצעת מהתוכן שלכם, בדר”כ דרך רשימת ה- EMAIL שלכם, הרבה משווקים לא בונים רשימת דיוור משלהם.

וזו נקודה מאוד מאוד חשובה לבנות רשימת דיוור משלכם, כי זה למעשה הנכס שלכם מאחר ואתם רשאים (כל עוד המשתמשים הסכימו כמובן) לשווק לרשימה הזאת מאחר והמשתמשים האלו שמאמינים לכם והם יאהבו את המיילים שלכם ואת ההצעות שלכם (יש ביניכם כבר אמון, נסביר איך ניתן לבנות רשימת תפוצה במאמר נפרד).

 הנקודה השנייה נקראת: A.I.D.A שזה:

A- Attention

I- Interest

D- Desire

A- Action

למעשה אתם המשווקים והעסק למעשה עובדים יחד כדי לספק את ה – A.I.D.A.

The “AIDA” Formula
מקור התמונה: backlinko.com

ה- Attention שזה לעורר את תשומת הלב שהיא למעשה העבודה שלכם המשווקים, גם ה- Interest שזה לגרום עניין אצל הגולש, היא גם העבודה שלכם המשווקים וה- Desire שזה התשוקה שהיא גם העבודה שלכם. ה- Action זה כבר התפקיד של העסק שבחרתם לשווק.

אז אם נרחיב בקצרה, תשומת הלב מתבצעת על ידכם וזה יכול להיות ע”י פרסום פוסט בפייסבוק או בטוויטר, ולמעשה אתם כלל לא מדברים על המוצר או ההצעה שלכם בשלב הזה, בשלב הזה אתם מדברים על הפתרון שניתן לקבל, על המטרה שהם יכולים להשיג, מאחר ואנשים תמיד מנסים להשיג את הדרכים למציאת פתרונות לבעיות שלהם, ודרכים לספק את המטרות שלהם.

ככה למעשה כל עולם האינטרנט עובד.

הרי זה למעשה הסיבה שאתם קוראים את המאמר הזה מאחר ואתם מאמינים שהמאמר הזה יעזור לכם להשיג את המטרה שלכם או יפתור את הבעיה שלכם שהיא ליצור הכנסה פסיבית ולהבין איך שיווק שותפים עובד ויכול לעזור לכם ביצירת העסק שלכם כמשווקים דיגיטליים.

אז אנחנו למעשה כרגע בשלב שבין ה- Attention וה- Interest, משכתי את תשומת הלב שלכם בעזרת החיפוש שלכם בגוגל או הפייסבוק ע”י כך שהשתמשתי במילות מפתח שיצרו את התנועה אל הדף הזה.

ה- Interest הוא למעשה ההסברים שלי דרך התוכן שמסביר לכם את התהליך של הדברים וה- Desire הוא מה שקורה דרך כל השלבים האלו, ה Action לא מתרחש כי אני לא מנסה למכור לכם כאן קורס כלשהו.

בואו נראה דוגמה איך השלבים של A.I.D.A יכולים להתרחש ואסביר זאת ע”י סיפור קצר:

יש לנו את שירן, בחורה כבת 40, יש לה 3 ילדים מאוד עסוקים בכל מיני פעילויות כמו שעורי כדורגל וכו’, שירן עובדת מהבית ומרגישה שאף פעם הזמן לא מספיק לה, היא אוכלת הרבה אוכל מהיר ולא בריא בגלל שזה מהיר וקל להכנה, לאחרונה היא התחילה להרגיש בעודף משקל והיא לא אוהבת את מה שקורה לה בחיים.

היא הלכה לבקר אצל החברים שלה, ואחד החברים הכין לה שייק פירות ירוק, ובמקום ללכת למקדונלדס היא שבעה מהשייק בריאות שהחבר הביא לה והיא הרגישה נפלא עם עצמה וגם הילדים שלה נרגעו באותו הזמן ונהנו מהמשקה.

ועכשיו שירן כבר מכרה לעצמה את הסיפור והיא רוצה להכניס את השייק הזה לתוך העולם שלה, כך שהרעיון נוצר למעשה ע”י החברים שלה. והדבר הבא שהיא מבינה שהיא צריכה זה מכשיר בלנדר בשביל השייק.

אז היא תכנס לגוגל ותחפש את הבלנדר הכי טוב עבורה ולמשפחתה הגדולה במחיר לא גבוה יותר מ-300 ש”ח (זה הביטוי שהיא מחפשת). עכשיו מה שיעלה לה בתוצאות החיפוש בגוגל בדף הראשון ימשכו את תשומת הלב שלה, והיא כבר מאוד מעוניינת במוצר, כך שאם היא תגיע לאתר שלכם היא לא רוצה לקרוא רק על הבלנדר.

היא רוצה לקרוא על החוויה שהבלנדר ייתן לה והרווח שלה ממנו, הורדה במשקל, האנרגיה שתעלה לה, הצורך לאכול פחות אוכל מהיר ולא בריא, על האפשרות שקל לנקות את הבלנדר כי היא אמא עסוקה.

התשוקה שלה נבנית על ידי הקריאה שלה מכל היתרונות שאתם סיפקתם לה בזמן הקריאה. כך שהיא מקבלת מכם את כל הרווח הפסיכולוגי מהעניין, ולא רק את היתרונות של הבלנדר עצמו.

אתם מספקים לה את הרווחים שיהיו לה מהשימוש במוצר, הרווחים שהבלנדר ייתן לה ולילדיה, ינתן לה דרך הקניה של הבלנדר האפשרות להוריד במשקל והמיצים של הבלנדר יספקו לה יותר אנרגיה שלהם היא זקוקה כרגע ולכן הבלנדר שאתם משווקים הוא פתרון מצויין עבורה.

בנקודה הזאת היא כבר מוכנה, ואם אתם דיברתם אליה כאימא עסוקה שמגדלת את ילדיה ורוצה לקבל את מה שאתם דיברתם בסיפור שבניתם, התשוקה כבר שם ואם בניתם נכון את ההמלצות שלכם על הבלנדר שנכון עבורה, סבירות מאוד גבוהה שהיא תלחץ על הקישור שלכם.

אם למשל הקישור שלכם הוא של אמזון, היא כבר מכירה את אמזון ובוטחת באתר, ולכן היא תרכוש את הלבנדר ואתם תרוויחו את העמלה.

וזה ההבדל בין למכור רק את הבלנדר, אלא הסיפור שמסביר את היתרונות שזה ייתן להם בחיים ואת הפתרון לאורך חיים בריא ומזין, כלומר החוויה מהשימוש במוצר ולא המוצר עצמו, כלומר זה הצד הפסיכולוגי של העניין ולכן הוא בעל השפעה חזקה.

אז אם נסכם את התובנה בסיפור, זה לא המוצר עצמו את מה שאתם מוכרים,אתם מבצעים למעשה “רכישה מוקדמת” (PRE SEALING) אתם מסבירים לה מה הבלנדר הספציפי הזה יעשה בעבורה כי הוא עומד בכל הקריטריונים שלה: ניקוי מהיר, מתחת ל 300 ש”ח וכו’.

וכאשר היא תגיע לאמזון ותסתכל על הביקורות ומאחר והיא מאמינה באתר הזה, היא תבצע את הרכישה. (בכל אתר אחר שלא מכירים יש את השנייה הזאת שחושבים האם כדאי לי לשים את פרטי האשראי שלי שם אם לא מכירים את האתר).

רק לצורך ההבנה נניח והמלצתם למשל על מוצר מעלי אקספרס וזמן ההמתנה של המשלוח הבלנדר הוא 10 שבועות שהם לא יודעים עליו, אתם יוצאים הרעים בסיפור מאחר ואתם המלצתם על החנות. ולכן חשוב לבחור נכון את החנויות והעסקים עליהם אתם ממליצים.

ולכן אני לא ממליץ לכם על קורסים למיניהם מאחר ולרוב הם נוכלים שרוצים את הכסף שלכם ולגרום לכם לשווק את אותם הדברים, מאחר ויש להם לרוב רשת משלהם, ושוב לרוב אלו רמאויות שכל המטרה שלהם זה להרוויח כסף קל על הגב שלכם.

לעומת זאת אני מציע לכם את כל החומר חינם! והרווח שלי הוא בזה שאם אני אמליץ לכם על תוכנית כזו או אחרת שאני מאמין שהם תוכניות איכותיות אתם תרשמו דרך הלינקים שלי וזה כל הרווח שלי, וזאת מבלי למכור לכם דבר תמורת כסף ולכן הסיכוי שזה יקרה הוא גבוה יותר, וזאת כי אני מציג לכם את כל האמת מראש.

חמשת השלבים הבאים הינם חשובים אז בואו נמשיך:

תכירו את עצמכם.

הכוונה היא מהן הדרכים שאתם מרגישים הכי נוח ליצור תקשורת, למשל ישנם אנשים שמסוגלים ומרגישים בנוח להקים סרטונים ביוטיוב ולדבר מצויין, אם לא, אל תעשו סרטוני וידאו.

אם אתם אוהבים לכתוב אז פשוט תכתבו, אם אתם אוהבים לדבר אז אולי פודקאסט זה המדיום עבורכם.

כלומר אתם צריכים לייצר תוכן במדיה שאתם מרגישים בנוח איתו וכיף לכם איתו, כי ברגע שזה נוח לכם וכיף לכם אתם תעשו זאת בעקביות וזה מאוד חשוב להיות עקבי עם התוכן שלכם אחרת זה לא יעבוד.

אתם יכולים לשלב מספר ערוצים אם זה מסתדר לכם, כלומר לכתוב מאמר ואז לעשות ממנו סרטון וכו’.

למי אתם יכולים לעזור? 

הרבה אנשים חושבים מה אני יכול לקדם? ולכן הם לא מצליחים לעשות מהתחום הזה הרבה כסף, ישנם לא הרבה אנשים שמשתמשים במודעות ממומנות עבור מוצרים שהם משווקים והם מקבלים את הקליקים ומצליחים בזה, וזה נכון גם לאנשים שיכולים להרוויח בלוטו, אני לא שם כסף בלוטו ואני לא משתמש ושם כסף בדברים שאני לא רואה הוכחה מוצקה שיוצרת תנועה של מאות אלפי אנשים באופן מוכח.

לכן לבנות רשימת תפוצה, לבנות את התוכן, זה דבר מוכח.

חשוב שאתם לא תחשבו איזה מוצר אתם יכולים למכור, אלא איזו הצעה אתם יכולים להציע, איזה ערך אתם יכולים לספק לעולם ולמי אתם יכולים לעזור.

איך אתם שואלים?

מה בא לכם באופן הכי טבעי? לעיתים אלו דברים שקצת צריך לגשש, למשל מה החברים שלכם והמשפחה קוראים לכם כאשר הם צריכים אותכם?

למשל, היי אני צריך שתעזור לי אם X … או שמתקשרים אליכם כל הזמן ומבקשים עזרה בנושא מסויים ולכם זה ממש קל ועבור אחרים לא, והנה הדבר שאתם טובים וטיבעי עבורכם ואתם חושבים שגם אצל אחרים זה כך אבל זה לא, ולכן זאת הזדמנות עבורכם כי יש למעשה קהל של אנשים שלהם אתם יכולים לעזור למצוא פתרון או להשיג מטרה.

תסתכלו על ההשכלה שלכם, על הידע המקצועי שלכם אם יש לכם כאלו, תסתכלו על התחביבים שלכם, למשל, עולם הגיימינג הולך וגדל בצורה מטורפת לתעשייה של ביליוני דולרים.

למשל כל מיני שחקנים שעושים מתחום זה הרבה מאוד כסף מאחר ויש שחקנים שמעוניינים להשתפר בביצועי המשחקים שלהם, יש כאלו שמחפשים טיפים כלומר זהו שוק מאוד גדול אם אתם אוהבים משחקי מחשב.

כמובן שזאת רק דוגמא ויש תחומים רבים אחרים כמו מכוניות מרוץ, רחפנים, ייצור יין וכל דבר אחר יכול להיות דבר שעליו אתם יכולים ליצור תוכן כי אתם מביני עניין וטובים בו.

כלומר יש מיליוני נישות שעליהם את יכולים ליצור תוכן.

אז הנקודה שבא אני יכול לתרום לכם מכל המאמר הזה הוא: לגרום לכם להבין ולשנות את התפיסה שלכם מאיך אני יכול לעשות כסף באינטרנט ל- איך אני יכול לתרום ערך נוסף לעולם האינטרנט ולתת מהידע שלכם ולשתף במידע שיכול לעזור לקהל רחב של אנשים.

הרבה אנשים חושבים הפוך, מה אני יכול לקדם כדי לקבל, מה אני יכול לקדם כדי לקבל כסף וכאן זה הפוך, מה אני יכול לעשות כדי לתת ערך נוסף לאחרים ובשלב הזה זה קורה ואתם תוכלו להרוויח מזה לתווך הרחוק.

אז שוב אם נחזור רגע קצת אחורה, מהו המדיה שהכי קל לכם להתבטא ומהו הידע והדבר שהכי קל לכם לתרום, כי ברגע שזה קל ו-קל אתם תעשו זאת. ואם אתם לא מוצאים מה שקל אז תחפשו מה יהיה לכם הכי כיף לעשות.

אני למשל אוהב ללמד ולעזור וזו הסיבה שאני כותב את המאמר הזה, כי זה כיף לי ולכן הקמתי את הבלוג הזה לעזור לאחרים. תחפשו מה עושה לכם כיף.

אתן לכם דוגמה נוספת למה אתם יכולים לעשות, למשל נניח שאתם סובלים מעודף משקל, והחלתם להתחיל תהליך בריאותי שכולל תזונה וכושר, הייתי ממליץ לכם לתעד את כל התהליך שעברתם ואז לשתף אותו עם אחרים, וכך הם יכולים לצפות בתיעוד שלכם לאורך כך הדרך ולמעשה הפתרון שאתם מספקים להם לבעיה שהייתה לכם היא מאוד חזקה בעבור אנשים כי יש חיבור רגשי לסיפורים.

לתת ערך דרך תוכן

יש לכם את הערוץ שלכם שדרכו אתם מפיצים את התוכן וזה יכול להיות הבלוג שלכם, ערות היוטיוב שלכם או מודעות ממומנות, הערה קצרה וחשובה:

אם אתם חדשים בתחום שיווק השותפים ואתם מתלבטים האם עלי להשתמש בתוכן ממומן או בתנועה אורגנית חינמית (שהיא לא בדיוק חינמית ב100 אחוז) כי היא דורשת זמן ואנרגיה , מאמץ ואף כסף לעיתים (לא כמו ממומן), אז האם יש לכם יותר כסף מזמן, או יותר זמן מכסף ?

אני באופן אישי חושב שזה יעלה לכם בין 25000 אלף ל- 50000 אלף ש”ח ואף יותר במודעות ממומנות, אלא אם כן יש לכם כישרון אדיר בקופירייטינג וכישורים מעולים בשיווק דיגיטלי אחרת אתם תצטרכו ללמוד: 1. קופירייטינג 2. משפך שיווקי ושיווק דיגיטלי 3. איך להריץ את המודעות בפלטפורמה שבחרתם 4. פסיכולוגיה אנושית כדי להבין איך לגרום לאנשים לבצע פעולה.

כל התהליך הזה של פרסום ממומן יעלה לכם הרבה מאוד כסף, אלא אם אתם שולטים לפחות באחד מכל הנקודות שאותם ציינתי, חשוב שתבינו זה ממש ממש לא קל לגרום לאדם לצאת מתוך פייסבוק ולגרום לו להוציא כרטיס אשראי ולקנות מוצר. זה לא קל להוציא אדם מתוך פייסבוק ולגרום להם להרשם לרשימת הדיוור שלכם כך שכל התהליך הזה הוא מאוד קשה.

אז אם יש לכם הרבה כסף והרבה זמן פנוי אז האפשרות של הפרסום הממומן הוא עבורכם, אם אין לכם הרבה כסף ויש לכם את הזמן, לכו על האפשרות החינמית.

וגם תחשבו על זה ברגע שיש לכם תנועה אורגנית שזורמת, לא משנה מה תעשו התנועה תגיע כי היא מבוססת על התוכן שלכם לעומת מודעה ממומנת שאם תפסיקו התנועה גם היא תיפסק.

אז אחרי שהסברתי את הנקודה הקצרה הזאת נמשיך הלאה,

הערוץ העיקרי שלכם להעברת התוכן שלכם כמו שאמרנו יכול להיות וידאו, בולג עם תוכן, פודקאסט ואז יש לכם את הערוצים שעוזרים לכם להזרים את התנועה לתוכן וזה יכול להיות הפייסבוק שלכם, הפוסט באינסטגרם, תגובה שהגבתם באתר כלשהו, לינק לפרופיל לינקדין שלכם, סנאפצ’ט וכו’.

חשוב להבין שהערוצים המרכזיים הם הבלוג, ערוץ יוטיוב ופודקאסט ואילו הרשתות החברתיות זה ערוץ משני וקטן יותר מבחינת אורך “חיי המדף” שבו התנועה זורמת לערוץ העיקרי שלכם ולכן אין להתייחס לרשת החברתית כמקור עיקרי של התנועה שלכם.

את ה Attention אתם יכולים ליצור ברשתות החברתיות ולמשוך תנועה למדיה העיקרית שבחרתם, ה Interest יכול להיות משהו בחינם שאתם מציעים דרך האימייל וה- Desire עצמו מגיע מהמיילים עצמם, דרך המיילים היומיים שאתם שולחים, דרך הסיפור שאותו אתם בונים ומשווקים את המוצר שנותן את הפתרון וזה תהליך שלוקח זמן לייצר.

הדרך להצלחה היא גם בשיווק מוצרים שאתם קניתם ,השתמשתם ואתם בטוחים בהם, למשל האם נרשמתם לקורס קופירייטינג אונליין והשגתם דרכו תוצאות? מעולה!

יש לכם סיפור הצלחה לספר עליו. וכך תוכלו למשל למכור את הקורס שאתם דרכו יצרתם את ההצלחה שלכם ובכך תוכלו להרוויח מזה, בעצם המלצתם על מוצר שהשתמשתם בו ואתם מאמינים בו, ולכם זה עזר.

בעצם הסיפור יוצר את התשוקה (Desire) ואת הסיפור הזה אתם יכולים לשלוח בקצרה במייל שמפנה למשל לאתר שלכם והשלב שבו הגולש קרא את הסיפור הוא כבר בשל ומוכן לפעולה (Action) ולכן סבירות גבוהה שירכוש גם הוא את הקורס באתר של העסק שאותו אתם משווקים.

נקודה למחשבה, זה לא רק הסיפור היחיד הזה שיגרום לגולש ללחוץ על הקישורים שלכם, זה כל התהליך והאמון שיצרתם לאורך כל התקופה, לאורך כל הדרך, התקופה הזאת יכולה להיות גם שנה וגם יותר, ולכן ליצור את האמון הוא חלק מאוד חשוב בתהליך.

יכול להיות שמי שיקנה בסופו של דבר את הקורס הוא גולש שעוקב אחריכם למעלה משנה למשל.

למצוא הצעות שקהל הגולשים שלכם כבר מוכנים לרכוש 

המפתח כאן הוא שהקהל שלכם כבר מוכן לרכוש את המוצרים. הם אולי לא יודעים שהם רוצים לקנות את המוצרים הללו אבל הם כן!

יכול להיות שהם לא יודעים על קיומו של המוצר או השירות, הם אולי לא ידעו שהם צריכים אותו אבל הם חיפשו בעיה לפתרון שלהם.

למשל אם ספרתם על ההצלחה שלכם מקורס הקופירייטינג שלקחתם, האדם שקרא את המאמר שלכם שהוא הקהל שלכם ידע שיש לו קושי אבל אז ראה את הפתרון שעזר לכם, הבין שזה מה שחסר לו גם, והבין שזה הקורס שיכול לעזור לו, הסיפור שלכם גרם לו להבין שהוא חייב לרכוש את הקורס הזה כי זה יעזור לו, ולכן סבירות גבוהה שיקנה את הקורס עליו המלצתם, מאחר וזה מוצר שאתם מאמינים בו וכי הוא באמת נפלא ועזר גם לכם.

אז איך מוצאים את ההצעות האלו? 

מה אתם קניתם שיכול לעזור להם? תסתכלו על הרכישות שביצעתם, אולי זה קורס מקצועי, אולי זה טמפלט לאתר וורדפרס שעזר לכם, אולי זה מוצר כלשהו וכו’ .

הדבר הבא הוא לחפש את הקישור לשיווק השותפים שלהם, כמעט בכל עסק גדול יש תוכנית שותפים (אתן לכם רשימה בסוף המאמר שאולי חלקתם אתם מכירים אך לא ידעת שיש להם תוכנית שותפים).

אם אין להם תוכנית שותפים וממש אהבתם את הרכישה ומאמינים שאתם יכולים לעזור לאחרים ולהרוויח מזה, תפנו לבעלי האתר ותשאלו האם אתם יכולים להפיץ אותם לקהל שלכם שיכול להיות ממש רלוונטי עבור השירות שלהם.

מה הפתרונות שהקהל שלכם לא יודעים עליהם?

אם נחזור לסיפור עם שירן והבלנדר, נניח והיא באמת רוצה לקנות את הבלנדר ואתם גרמתם לה להבין איזה בלנדר כדאי לה לרכוש ואז סיפרתם על כל מיני אבקות טבעיות שבהן ניתן להשתמש מבלי הצורך בלחתוך פירות וכו’.

זה למשל מוצר שהיא לא ידעה על קיומו וכך אתם משווקים לה גם את האבקה שיכולה לעזור לה וכמובן שיותר קל לשווק את התכנים האלו דרך מייל שמפנה לאתר שלכם ולא ישירות לאתר של העסק.  (בהמשך תוכלו להשתמש בדבר שניקרא רימרקטינג תוך שימוש בפיקסלים ולשווק לה שוב אם תרצו, על נושא זה נדבר במאמר נפרד).

אז אילו פתרונות הקהל שלכם למשל לא מכיר, נניח ואתם בתחום המוזיקה ורוצים לשווק מיקרופוניים, תחפשו בכל מיני אתרים ביקורות על המיקרופונים הטובים ביותר ותראו מה אנשים אוהבים ואז תכתבו מאמר על אותם המיקרופונים וכו’.

ביצוע אופטימיזציה למילות המפתח שבחרתם

אופטימיזציה למילות מפתח היא חשובה מאחר ואנשים יגיעו לתוכן שלכם לרוב דרך גוגל והדבר הראשון שאותו הם רואים זה כותרת ה TITLE שלכם, כמו שאולי הגעתם לאתר שלי דרך גוגל והקלקתם על האתר שלי, וזה בגלל שהכותרת משכה אותכם וגם כי השתמשתי במילות מפתח מסוימות, כתבתי מאמרים בנושא מילות מפתח שאתם מוזמנים לקרוא.

האחוז שבו אנשים יקליקו על האתר שלכם במנוע החיפוש ולא על המתחרים שלכם נקרא CTR, ויש לו השפעה גדולה על המיקום שגוגל ימקם את האתר שלכם ולכן ככל שהאופטימיזציה שלכם תהיה טובה יותר ואנשים יקליקו על האתר שלכם, אתם תקודמו גבוה יותר בגוגל, וזאת כי גוגל יבין שהאתר שלכם מציע את הפתרון הטוב ביותר לגולשים.

לאחר מכן אתם צריכים לבדוק באתר שלכם ולעשות ניסויים על הדברים שמצליחים לגרום להמרה, כמו למשל האם ההצעה שאתם מציעים בחלון קופץ עובדת האם במייל ששלחתם יש כותרת אחת שעובדת יותר מכותרת אחרת וכו’.

עד כאן הסבר על מה זה שיווק שותפים ואיך אתם יכולים להרוויח מזה, אשמח לפני שאמשיך שאם אהבתם עד כאן את המאמר תרשמו לניוזלטר שלי כדי שתוכלו להישאר מעודכנים במאמרים הבאים שאותם אפרסם באתר.

אני עושה זאת בזמני הפנוי ולכן זה לוקח לי זמן לפרסם, אך כל אני מנסה שכל מאמר ייתן ערך מוסף ויעזור לכם, ולכן אשמח גם שתשאירו תגובה למטה כדי שאדע איך אני יכול להשתפר למאמרים הבאים ולקבל פידבק מכם.

אז תשאירו תגובה או שאלות למטה 🙂

רשימת מקורות של שיווק שותפים:

כמו שהבטחתי הינה רשימה של מקורות שמציעים תוכנית של שיווק שותפים, בכולם ההרשמה היא בחינם ולא מצריכה מכם לשלם משהו עבור ההרשמה, תרשמו אליהם רק אם זה משהו שמדבר אליכם ואתם מאמינים בו ומאמינים שאתם תוכלו להפיץ מידע שיעזור לאחרים דרכו!

כמובן שמומלץ לבדוק בכל אחת מהן את התנאים ולראות שזה מתאים לכם. בהצלחה.

אם אתם בעניין של משחקי וידאו, אלו אתרים שתוכלו להירשם אליהם: 

  1. CDKEYS
  2. kinguin
  3. G2A (אתר קצת בתחום האפור אז תבדקו לפני אם אתם רוצים לשווק אותם, יחד עם זאת אתר ענק)
  4. gamesdeal

תחום המוצרים לבית: 

  1. AMAZON
  2. Banggood שמציע גם תוכניות דרופשיפיניג
  3. ALIEXPRESS 
  4. Gearbest

רשת שותפים:

רשת שבה יש מגוון של אתרים – SHAREASALE

תשארו מעודכנים כי אני יעלה לכאן בהמשך אתרים נוספים.

ואל תשכחו להשאיר תגובה למטה ולהירשם לניוזלטר 🙂

 

 

4 Comments

הוסף תגובה

האימייל שלך לא יפורסם. שדות חובה מסומנים ב*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גודל הפונט
ניגודיות