שיווק שותפים המדריך המלא למתחילים לשנת 2020

מה זה שיווק שותפים (או AFFILIATE MARKETING / תוכניות שותפים)?

שיווק שותפים היא שותפות עסקית לקידום מוצר פיזי או דיגיטלי בה השותפים לקידום מכירות אחראיים למשוך לקוחות אל העסק שבחרו לקדם באמצעות קידום אתר העסק בצורה דיגיטלית.

דוגמאות לקידום: קידום באמצעות SEO ע”י הקמת בלוג, קידום ממומן במנועי החיפוש, קידום ברשתות החברתיות, רשימת תפוצה ועוד.

הרבה אנשים שמחפשים דרכים לעשיית כסף באינטרנט מגלים כי שיווק שותפים היא אחת מהשיטות הוותיקות ביותר וכן הם חוקיות וקיים בהן פוטנציאל אם יודעים מה עושים.

נקודות חשובות שיש לזכור לפני שמתחילים!

אני נחשף בתקופה האחרונה ליותר ויותר אנשים שנופלים קורבן בידי “גורויים” שמבטיחים בואו ללמוד “איך עושים כסף מהיר” או “איך מרוויחים כסף באינטרנט בקלות” או “איך להתעשר בקלות” וכל מיני סיסמאות כאלו ואחרות.

קודם כל יש הרבה אתרים לגיטימיים וחומרים חינמיים באינטרנט ולכן אין צורך לשלם על חומר שניתן בחינם באינטרנט, אין סודות ואין שיטות קסם לעשיית כסף מהיר באף תחום ואל תפלו בפח!

נכון שלפעמים יותר קל ללמוד מקורס כזה או אחר, אך בשיווק שותפים צריך ארגז כלים בתחום השיווק הדיגיטלי ולא בקורס שמוכר חלומות לכאלה שמחפשים קיצור דרך ויודע ללחוץ על הנקודות האלה.

בואו נחשוב רגע, כמה זמן, עבודה ומאמץ אותו “גורו” השקיע על מנת להגיע אליכם ולשווק לכם: 

  1. 1. יצירת ערוץ שיווקי (בלוג / דף בפייסבוק / יצירת ערוץ יוטיוב וכו’)  וגם זה בדרך כלל אחרי למידה.
  2. 2. מחקר מילות מפתח (הרי הקלדתם משהו כדי להגיע לאותו אתר אשר עלה בתוצאות החיפוש)
  3. 3. יצירת החומרים: כתיבת מאמר / הכנת פוסט / דף נחיתה (ידע בקופירייטינג) / צילום סרטון ליוטיוב (כולל עריכת הסרטון והעלאתו לאוויר)
  4. 4. יצירת רשימת תפוצה
  5. 5. קידום (ממומן / אורגני)
  6. 6. ניתוח נתונים (אנליטיקס)
  7. 7. ניתור בעיות טכניות ותיקונם
  8. 8. ועוד….

כלומר מדובר בהשקעה רבה של זמן, משאבים ולפעמים תקציב גדול. כלומר מדובר בעבודה קשה ולא קלה!

מה אנחנו למדים, שבשביל למכור תוכן כלשהו גם אם זה קורס/מוצר פיזי, זה מצריך עבודה והשקעה רבה ולכן אין דבר כזה כסף קל או מהיר!

מי שרוצה להיכנס לתחום שיווק השותפים צריך ללמוד שיווק! ולהבין שמדובר בתהליך, וכמו בכל עסק יש מצבים שזה יצליח ויש מצבים שלא, יש מקרים שזה יתאים לאדם אחד ולא יתאים לאדם אחר.

אם אתם מבינים שמדובר בעבודה קשה של לימוד, מחקר וביצירת תכנים איכותיים, שווה לכם לחקור וללמוד על הנושא אחרת אל תכנסו לזה ותבזבזו את זמנכם היקר ואת כספכם! ואל תגידו שלא ידעתם!

אז אחרי שהבהרתי את הנקודה הזאת, בואו ננסה להבין מה אנחנו צריכים כדי להתחיל לשווק?

דבר ראשון, הרבה אנשים טועים לחשוב שקודם הם צריכים לבחור את המוצרים ולהתחיל למכור. אז זהו שלא!

בשביל ליצור תכנים איכותיים ולא משנה אם זה ע”י כתיבת מאמר / או יצירת סרטון אתם צריכים להבין בתחום אותו אתם משווקים זה לא שאני מחר יכול להתחיל לשווק ולמכור “משחות להלבנת שיניים” כי מישהו מציע לי להרוויח הרבה כסף.

אחד אני לא מבין בזה, שניים אני לא מכיר את המוצר ולא התנסיתי בו, שלוש אני לא מאמין במוצר. אז איך אני יצור תכנים אמיתיים סביב המוצר?

לכן לפני שבכלל מתחילים תחשבו במה אתם יכולים לתרום מהידע לשכם לאחרים ולתרום לקהילה ומזה תתחילו!

דבר שני, יופי אז יש לכם את כיוון והמוצר שאתם רוצים לשווק מעולה, מה הלאה?

אובחן אתם צריכים לדעת כיצד אתם הולכים לשווק את המוצר שלכם, האם אתם טובים בכתיבה? האם אתם אוהבים יותר לדבר בוידאו?

אתם צריכים לבחור את הערוץ שדרכו אתם הולכים להעביר את המסר:

  1. 1. הקמת אתר (אני ממליץ על הקמת אתר וורדפרס)
  2. 2. הקמת ערוץ Youtube
  3. 3. הקמת דף פייסבוק
  4. 4. טוויטר
  5. 5. מציאת מאגרי תמונות חינמיות (לאתר או לערוץ השיווקי)

ולמעשה כל דרך שיכולה להתאים לכם ואתם חושבים שאתם תצרו בהן את התכנים ותוכלו להפיץ להמונים.

יש כאלה שירצו לדעת האם קיימת גם אפשרות של שיווק שותפים ללא אתר? התשובה הקצרה זה אפשרי , כן! אפשר לקדם מוצר כלשהו ללא אתר כמו בפייסבוק!

השאלה שצריך לשאול האם זה נכון? 

לא! לא כדאי להיכנס לעולם לשיווק שותפים ללא אתר, וזאת מאחר שזה סופר קשה, דורש השקעה כספית גדולה ואתם מפסידים פוטנציאל ענק! (קיצורי דרך אין! כבר אמרנו? ).

נמשיך,

דבר שלישי, יופי אז יש לכם נושא / מוצר ויש לכם ערוץ שיווק מה עוד צריך?

אתם צריכים להתחיל ליצור את התכנים שלכם, מה חשוב כאשר יוצרים תוכן?

תחשבו עליכם! כשאתם מגיעים לאתר האם אתם ישר לוחצים על קישורים / פרסומות באתר? האם אתם האתר נראה לכם אמין?

האם התוכן שהאתר מספק לכם ענה לכם על השאלה במלואה?

מה אני מנסה להגיד כאן? 

כדי שאנשים יקראו את התוכן שלכם אתם צריכים ליצור תכנים אמיתיים ואיכותיים שאכן יספקו להם מענה מקיף לבעיות שלהם, לספק להם תשובות מלאות לשאלות ששאלו והגיעו אליכם כדי לקבל את התשובות. אתם צריכים לשכנע את הקוראים שאתם האוטוריטה בתחומכם וליצור אמון מלא.

רק לאחר שהצלחתם להשאיר את הקוראים באתר שלכם, עניתם לבעיות שלהם, סיפקתם להם תשובות ויצרתם אמון רק ורק אז יש סיכוי שתצליחו למכור את המוצר / שירות שאתם מאמינים שיתאים לקוראים שלכם.

למשל אם אתם משווקים “שרת אחסון אתרים” ויצרתם מאמר / סרטון מקיף על איך יוצרים אתר אינטרנט ותוך כדי אתם מסבירים על זה שצריכים להיות מחוברים גם לשרת אחסון ואתם ממליצים על אחסון X יכול להיות שהקוראים ילחצו על הקישור שלכם וירכשו את השרת עליו המלצתם ומזה אתם מרוויחים את העמלה. או למשל יש גם מקרים שבהם ליד מספיק כדי שאתם תרוויחו את העמלה.

כלומר לא מספיק רק ליצור אתר מכירות של מוצרים כמו שאני רואה שיש אנשים רבים שעושים וחושבים שעל ידי העתק-הדבק של מוצרים הם ירוויחו כסף מבלי להשקיע מאמץ ביצירת תכנים הם טועים.

כמו שציינתי המטרה שלנו לספק מענה ולספק תשובה לבעיה כלשהי, כלומר אם נחזור לדוגמא של גולש שרוצה ומחפש “שרת לאחסון אתרים” , אם גולש רוצה לעשות מחקר ורוצה לרכוש שרת כלשהו אז יש סיכוי שאם עשיתם מאמר שמסכם יתרונות וחסרונות על שרתים ואתם ממליצים על שרת כלשהו, הסיכוי שהגולש ילחץ על הקישור שלכם הוא גדול, אך נניח והייתם “דוחפים” ללא הסבר כלשהו רשימת שרתים שאתם מנסים לשווק, סיכוי קטן מאוד שגולשים יישארו לקרוא מאמר כזה ולא ילחצו על שום קישור, מאחר והם מחפשים המלצות לשרתי אחסון לאתר שהם רוצים לבנות. והתוכן שלכם חסר ערך.

 דבר רביעי, יופי הגעתם עד לכאן! זה אומר שיש לכם לרעיון ויש לכם ערוץ! מה הדבר הבא?

כמו שאתם בוודאי מנחשים, צריכים להתחיל לעבוד וליצור תוכן.

תוכן איכותי זה המפתח והלב של כל אתר מצליח. ולכן זה מצריך עבודה קשה ביצירת תכנים טובים. קודם כל חשוב לפני שאתם מתחילים לכתוב מאמרים תעשו מחקר

מתחרים, תלמדו מה המתחרים שלכם כותבים ובכך תלמדו על מה כדאי לכם לכתוב.

לאחר שיש לכם נושא שאתם רוצים לכתוב אתם צריכים לבצע מחקר מילים  ובכך תוכלו למצוא מילות מפתח למאמרים שלכם, באמצעות מילים אלו גוגל ובכלל מנועי החיפוש יוכלו להבין על מה המאמר שלכם מדבר ולקדם אותם באופן אורגני ובכך אנשים יגיעו לאתר שלכם.

מעבר לכך יש אפשרות שתוכלו להשקיע כסף בקידום ממומן בגוגל או בפייסבוק ומשם ליצור תנועה לאתר (פחות ממליץ למתחילים).

דבר חמישי ואחרון,

אז יש לנו נושא, אתר ותכנים מה הלאה?

קודם כל תמיד! צריך ליצור תכנים או לרענן תכנים ולשפר יותר ויותר, מהסיבה שיש לכם מתחרים וגם הן מייצרים תכנים.

תמיד להמשיך לקרוא חומרים וללמוד איך לשפר את הערוץ השיווקי שלכם. כמו כן חשוב ליצור רשימת תפוצה ובכך תמיד תוכלו להגיע ולשווק שוב לקהל הקוראים שלכם.

בשביל ליצור רשימת תפוצה יש הרבה דרכים וזה כבר נושא למאמר אחר. אך חשוב שתבינו שאפשרות כזאת קיימת והיא חשובה.

מעבר לכך חשוב שתלמדו להטמיע ולהשתמש בכלים אנליטיים כדי לנתח את התנועה שמגיעה אליכם, בכל פלטפורמה יש כלים כאלו, אם בחרתם למשל בהקמה של אתר חשוב להשתמש בכלים החינמיים של גוגל כמו: Google Search Console ו- Google Analytics.

בעזרת כלים אלו תוכלו ללמוד הרבה על הגולשים שלכם ועל התכנים שיש לכם לשפר באתר, אילו תכנים ליצור, ואפילו לדעת על תקלות שיש לכם באתר. לכן חשוב כבר מההתחלה להכיר את הכלים שעומדים לרשותכם!

זהו! מקווה שהמדריך הקצר שלי לשיווק שותפים למתחילים יעשה לכם קצת סדר.

אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלי שמסביר איך שיווק שותפים עובד ובכך תקבלו תמונה נוספת ועמוקה יותר ולהבין איך אפשר לעשות משיווק שותפים כסף אם דוגמאות לאתרים שאתם יכולים להירשם אליהם ולהתחיל לשווק.

אשמח לשמוע את התגובות שלכם למטה, וכמובן אתם מוזמנים להירשם לניוזלטר כדי לקבל עדכונים על תכנים חדשים.

Add a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

גודל הפונט
ניגודיות